Jordbær & sjokolade på to vis

 

Mange vil ha sunne alternativer til godis nå i påsken, og det synes jeg er fint. Noe av det beste jeg vet er jordbær med sjokoladetrekk, det dreper virkelig alt av søtsug. Hvis du bruker mørk sjokolade er dette virkelig en sunn liten treat som du kan nyte med god samvittighet. Jeg brukte 100 gram 86% sjokolade, som smeltes i vannbad. Bruk en gaffel til å dyppe jordbærene ned i sjokoladen, og la de avkjøle seg på bakepapir. Når de har stivnet plasserer du de på et fat – og server. Så utrolig godt, og ikke minst enkelt. Her kan du også bruke andre typer frukt – banen er kjempegodt det også!




Jeg har også et annet tips til dere i dag, dette passer aller best so et lite måltid som lunsj eller kvelds. Jeg har blitt kjempefan av det – og spiser det nesten hver dag! Det du trenger en boks cottage cheese, 1 ss kakaopulver, 2-3 ss kokosmelk og 1-2 ss sukrin. Bland det hele godt sammen, så er det bare å nyte. Jeg vet det er mange som ikke liker konsistensen på cottage cheese, et godt tips er da å mose alt sammen i stavmikser/blender. Da merker du ikke konsistensen lenger, men bare den fantastisk gode smaken dette gir! Cottage cheese er jo en super kilde til protein, og sammen med fettet fra kokosmelken blir det et supert lite måltid. Topp med frukt, bær eller nøtter så blir det ekstra godt.


Jeg synes denne kombinasjonen er så god at den smaker “usunt.” Det beviser nok en gang at sunne alternativer kan være like gode, og samtidig kan nytes med god samvittighet. Det var dagens tips til sjokoladespising, nå skal jeg ha et par PT-timer før vi setter kursen mot Frøya. Der skal vi nyte påskeferien, og jeg vet at der venter det et påskeegg på meg! Ha en super onsdag alle sammen, påskesmil fra meg til alle dere!

6 kommentarer
    1. Mmm fikk lyst på begge nå!
      Jeg kjøper ofte inn stevia sjokolade fra X-life, men får ikke til å smelte sjokoladen i vannbad, den klumper seg med en gang, har du opplevd dette? Er det fordi det er stevia sjokolade at en ikke kan smelte den?

    2. Lite tips siden jeg så Camillas kommentar: Jeg bruker å tilsette litt Cocosa i sjokoladen om den stivner/klumper seg når jeg smelter den! bruker å funke kjempebra for meg i alle fall 🙂

    3. Begge oppskriftene må prøves ut i løpet av påska – høres veldig godt ut 🙂 Du trenger ikke bekymre deg for at bloggen din er mindre intresant nå som den ikke er en ren treningsblogg. Jeg har uansett brukt den mest for å få inspirasjon til matretter. Venter i spenning på om du kommer til å utgi de beste oppskriftene i bokform 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg