Supersmoothie med smak av kokos, sjokolade & peanøtt

Denne smoothien ble virkelig en suksess, med smak av sjokolade, kokos og peanøtt. Lavkarbo og full av sunne fettsyrer, i tillegg til at den smaker utrolig godt. Chiafrø er virkelig supermat, de inneholder både sunne fettsyrer, proteiner, antioksidanter, vitaminer og mineraler. De smaker veldig lite også, så de kan tilsettes i mange matretter. Oppskriften på denne supersmoothien ser slik ut:

250 ml kokosmelk

3 ss peanøttmel

2 ss chiafrø

2 ss linfrø

1 ss kakaopulver

2 ss sukrin

Isbiter

Ha alle ingrediensene i en blender, og tilsett isbiter til du får riktig konsistens. Deretter er det bare å finne frem et sugerør og nyte smoothien. Den er veldig mettende til å være en smoothie, så dette er et fint lite måltid.



Ikke bare har jeg spist smoothie  – men jeg har også gått 6 kilometer denne morgenen, og 8 kilometer i går kveld. Det vil du at 14/60 er gjennomført – så jeg må step up the game snart! Heldigvis tar jeg ferie i morgen – og da får jeg jo ekstra god til til å gå. Ingen tvil om at jeg skal klare denne challengen med glans!

Pannebånd og hals fra Kari Traa / genser fra Better Bodies / tights og boblevest fra 2XU (sponsede lenker)


Fint vær, fin utsikt og snart ferie – da er det bare å ta opp hendene av glede!

11 kommentarer
    1. Lager du kake/spiser sjokolade hver dag eller? Virker ut som om du alltid lager kaker osv… Lell om det er sunnere, så er det vel fortsatt ikke sundt å spise det hver dag..?

    2. Anonym: så lenge du lager sunne varianter er det absolutt ingenting i veien for å spise det, da har du nok misforstått. Denne smootien inneholder jo feks ikke sjokolade – men kakaopulver som inneholder masse god næring. Nettopp meningen med å lage det sunt er jo at det kan nytes hver dag 🙂

    3. Mener du at denne smoothien passer som et lite måltid for én person? Regnet lett på det, og denne inneholder ca 700 kcal.. For meg er det heller som en stor middag? Ikke negativt ment altså, lurer bare på din mening om dette 🙂

    4. Johanne: 700 kcal er et vanlig lite måltid for meg det ja 🙂 spiser 3 ganger dagen – mellom 700 til 900 kalorier per måltid er derfor helt vanlig for meg 🙂

    5. Hei Nora
      Jeg ser du har prolaps, og hadde blitt veldig glad om du ville skrevet litt utypende om dette, eventuelt et svar til meg. Har forsøkt å gå tilbake i arkivet ditt for å lese om da du fikk det, men kommer ikke lengere tilbake en mars. Jeg har også prolaps, fikk det i desember og påvist i februar. Jeg er svært aktiv, danser og konkurrerer og trener mye ellers. Men, denne prolapsen ødelegger jo både for det ene og det andre. Det vanskeligste er at jeg ikke finner noe system eller logikk i smertene. Jeg danset NM i mars og presset meg litt hardt, og ga meg for sessongen etter det for å kunne bli bra. Jeg har også hund, en staff faktisk:) og går masse tur, men kan noen ganger få veldig vondt når jeg går eller i ettertid. Jeg prøver å være så aktiv som mulig, men med en fornuftig belastning som ikke skal gjøre skaden verre. Men, jeg syns det er så vanskelig når smertene kommer og går, og gjerne i ganske lang tid etter en aktivitet. Har du noen tips, råd eller erfaringer å dele med meg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg