Ny #kilometerchallenge og speltlompelasagne

Pullups kan man gjøre hvor som helst – alt du trenger er et tre! Jeg klarer ikke en eneste pullup akkurat nå, men det å henge slik at jeg får strekt ut ryggen kjennes alltid godt. Noen kommenterte tidligere i dag at de savnet den “gamle bloggen” min, siden det mer eller mindre er en matblogg nå. Jeg må ærlig innrømme at det er litt vanskelig å være treningsblogger når jeg ikke får til å trene selv. For et par uker siden prøvde jeg meg på en superlett treningsøkt, og jeg fikk utrolig vondt etterpå. Det føltes som jeg ble satt flere uker tilbake i tid i forhold til ryggen, så akkurat nå kjennes det ikke sånn superbra. Derfor tenkte jeg å spørre dere – hva vil dere har mer av nå som styrketreningen min er lagt på is? Jeg lover selvfølgelig å fylle opp med treningstips og nye øvelser som vanlig igjen når ryggen er bedre, men i mellomtiden må jeg bare gjøre det beste ut av situasjonen!

Genser fra Craft / kompresjonstights fra 2XU / superundertøy og pannebånd fra Kari Traa (sponsede lenker)

 

En ting jeg kan gjøre er å gå – og derfor tenkte jeg å ta en ny kilometerchallenge! Passer fint nå som det er påske også, og med litt ekstra fri kan vi gjøre den litt heftigere enn vanlig. Før har jeg jo kjørt 50 km på 7 dager, denne ganger går challengen ut på 60 kilometer! Dere kan gå, løpe, gå på ski eller krype – så lenge 60 kilometer er gjennomført kan dere si challenge completed neste søndag. Hashtag gjerne #kilometerchallenge og #fintessnora på instagram med bildene deres, så kan jeg se at dere er med! Startskuddet går i morgen tidlig, og dagens tur på to timer ble derfor en fin oppvarming. Da vi kom hjem var jeg skrubbsulten, og søndagsmiddagen ble speltlompelasagne. Oppskriften har jeg postet mange ganger tidligere, og du finner den her.



Jeg håper dere tar challengen og hiver dere med, og ikke minst at dere kommer med tips til hva dere ønsker dere på bloggen fremover! Ha en super søndagskveld!

20 kommentarer
    1. Jeg synes ikke at det gjør noe at du poster disse herlige oppskriftene dine, blås i tullinger som prøver å fortelle deg noe annet

    2. Hei Nora! 🙂 Jeg kunne ønske meg innlegg om alternativ trening når man er skadet, samt skadeforebygging! Har i likhet med deg skadet meg, håndleddsbrudd for min del 🙁 I tillegg sliter jeg litt med knær fra tid til annen. Da er det bare deprimerende å lese blogger ol. som flommer over av “ordinær” trening.. 😛
      Hvor finner man forresten nærmere info om din online coaching? 🙂

    3. Synes bloggen er veldig bra om dagen, blir like glad hver gang det er et nytt innlegg! Oppskrifter er jo gull, og du har da postet masse fine treningstips også den siste tiden. Forøvrig synes jeg mentalt fokus/mental trening er utrolig spennende – del gjerne tips og øvelser hvis du kan noe om dette!

    4. synes bloggen din er minst like bra som sist! det sier jo seg selv at du ikke kan blogge om dagens økt når du ikke har gjennomført noen økt, hehe! i tillegg oppdaterer du oftere, slik at antall “vanlige” innlegg ikke er noe mindre, vi får bare oppskrifter i tillegg.. du gjør en kjempegod jobb 🙂

    5. Jeg elsker bloggen med alle de flotte oppskriftene. Er så fint med sunne, gode og ikke minst lettvinte oppskriftene når man har to små barn og 10000 ting å gjøre. Har prøvd ut flere de siste dagene og det er sååå masse godt! Bra jobba!!

    6. Jeg er også skadet for tiden, og finner det vanskelig å komme meg på trening. Ønsker meg gjerne tips om øvelser som ikke belastet skuldre, og så vil jeg gjerne ha tips på hvordan man kan holde motivasjonen oppe når man ikke kan gjøre noen av favorittøvelsene sine.

    7. Synes du er et supert forbilde ved å alltid være positiv og glad her på bloggen, sammen med å motivere gjennom din sunne livsstil! liker bloggen din som den er, men ønsker gjerne flere treningstips som du har hatt tidligere, og kanskje litt om variasjon i treningen. Jeg er i en fase hvor jeg merker at treningen blir veldig ensidig, så gjerne tips til ulike øvelser, alternative øvelser fra de mest vanlige, og kanskje tips til andre aktiviteter, om du har noen gode erfaringer med gruppetimer osv 🙂

    8. Jeg elsker at du legger ut oppskrifter! Det er så inspirerende og hjelper meg masse når det kommer til mat i hverdagen! Jeg for min del synes challengesene dine er supermotiverende og kunne tenkt meg at du hadde de fast annenhver uke eller noe lignende! I tillegg hadde det vært flott hvis du hadde lagt ut et “motiveringsinnlegg” både når det kommer til trening og sunt kosthold av og til for de av oss som begynner å slite med å holde motivasjonen oppe 🙂

    9. du ar såvidt nevnt tidligere at du etter en konkurranse begynte å kaste opp maten da du begynte å spise igjen. Jeg skulle ønske du kunne fortelle mer om dette temaet, bulimi og trening osv.

    10. Jeg er hele tiden på utkikk etter oppskrifter på mat som både er lett å lage, raske og ikke minst sunne, så for min del må du bare poste matoppskrifter så mye du makter 😉
      Jeg driver å innfører nye sunne vaner og det er ikke så lett akkurat. I allefall ikke hvis jeg må ut å lete etter all mulig merkelige ingredienser for å kunne lage retten 😀 Stå på, Nora. Jeg digger bloggen din!!!

    11. ane: jeg gjorde det noen få uker i 2011, og det var det. Så jeg har desverre ikke nok kunnskap om spiseforstyrrelser til at jeg kan skrive om det temaet – det legger jeg heller i hendene til de som vet mer om akkurat det 🙂

    12. Jeg synes egentlig det er veldig fint bare å lese om fremgangen din med ryggen, og hvordan du gjør det når du nå må ta det roligere. Mange, inkludert meg selv, sliter jo med å skulle akseptere å lytte til kroppen og ta det rolig, så det er veldig godt å lese om hvordan du gjør det.

    13. kunne du skrive et blogginnlegg om hvordan komme i gang med trening når du starter helt fra bunnen, slik som i mitt tilfelle?
      Jeg har nettopp blitt frisk fra en spiseforstyrrelse, og vil gjerne begynne å trene styrke, men er så utrolig svak og demotivert.

    14. Liker bloggen din veldig godt, og finner mye inspirasjon og motivasjon i innleggene dine 🙂
      Liker matoppskriftene veldig godt, jeg også 🙂 Som nevnt over, hadde det vært interessant å lese/lære mer om mental trening og motivasjon.

    15. Har meldt meg på Toughest til høsten, og ønsker meg tips og motivasjon til hvordan forbrede seg best mulig til den utfordringen 🙂

    16. Hei 🙂 Jeg liker bloggen din super godt jeg, altså mye positivitet her inne, og du inspirerer meg både i matveien og til trening !! 🙂 Du kan jo eventuelt blogge om treningsopplegg du har med PT-kundene dine, uten evt å ta bilder av dem. Ellers kan du blogge om andre ting enn mat/trening, som å vise fram der du bor, interiørbilder, yndlingsklesplaggene dine i skapet, fortelle mer om deg selv, skrive om drømmer og planer for fremtiden, vise oss mer hverdagsglimt, altså venner, familie, reiser, tanker, personlige innlegg eller tanker du har knyttet til diskusjoner om fitness, treningstrender som er i vinden osv 🙂

    17. Jeg ønsker meg også noe om trening når man er skadet, og “veien tilbake”. For min del er det plantarfasciitt, beinhinnebetennelse og vonde knær, og alt av løping, hopping, gruppetimer på gulv og på det verste også spinning er uaktuelt. Jeg synes det er vanskelig å være tålmodig og å finne alternativer til kondisjonstrening som går bra.

    18. Syns det er fint med oppskrifter, men du kan godt komme med alternativ søtning når du bruker sukrin, tåler faktisk ikke det, og er så kjedelig når man “går glipp” av så mange flotte oppskrifter på grunn av det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg