Hjemmetrening i stua

Det er mange som ikke trives på et treningssenter, eller føler et behov for medlemsskap. Det kan jeg fortså, og jeg valgte selv i dag å kjøre økta mi hjemme. Det er ikke så mye utstyr du trenger forat du kan kjøre en god økt hjemme, jeg ble i allefall god og svett under min lille økt i dag! Under ser dere det jeg har av utstyr, og det er ikke store investeringen man trenger å gjøre før en har sitt eget lille gym hjemme.

Yogamatte / strikk / minibands / kettlebell / rumbleroller / catslides (lenkene i innlegget er sponset)

Catslides can brukes til utrolig mye, og tar nesten ikke plass i det hele tatt. Jeg kjørte kneetucks, pushups og lårculs med catslides i dag, og det er så tungt! Spesielt pushups er tyngre enn det ser ut som, lårcurl han du også gjøre tyngre med å kjøre ett og ett bein.

Genser fra Better Bodies / tights fra 2XU




Jeg trente også glutebridge med ekstra belastning i form av stikk rundt knærne. Det gjør øvelsen mye tyngre fordi du må presse ut med knærne, og dette er også en fin aktiveringsøvelse for rumpa. Men om du kjører nok repetisjoner, og med et par sekunders hold i toppen blir det tungt nok likevel! Vanlig strik er også fint til å bruke til øvelser for armer, som bicepscurl, tricepspress eller ro-øvelser hvis du f.eks fester strikket i et dørhåndtak.

Det jeg likevel bruker mest av det jeg har hjemme er trening med kettlebell, i dag kjørte jeg kettlebell swing, overhead swing, skulderpress og goblet squat med den.

Dette var dagens økt for min del, og nå skal jeg komme meg inn på kjøkkenet for å lage dagens middag. Jeg har planer om å lage matmuffins med søtpotet, satser på at det blir superbra! Håper dere fikk litt inspirasjon til trening hjemme – så ønsker jeg dere en sporty tirsdag videre.

5 kommentarer
    1. Hjemmetrening er fantastisk deilig når jeg ikke helt har tiltak til å komme meg på treningssenteret! Jeg pleier bare å bruke en treningsstrikk og en matte, så får jeg en fullverdig økt!
      Vaskekluter er forresten genialt å bruke som catslides om man ikke gidder å kjøpe 😉

    2. Så utrolig morsomt!
      Hjemmetrening er godt iblandt det også! Selv elsker jeg at man bare kan legge ut en matte/et teppe, slenge på seg en t-skjorte og shorts og gjøre noen øvelser! Man kan alltids klemme inn litt trening i hverdagen 🙂
      Du er veldig inspirerende! Ha en fin dag videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg