Havre- & linfrøscones

I helgene har man som oftest litt bedre tid, og det vet jeg å utnytte. Etter en fin tur på Ladestien kom jeg hjem og hadde utrolig lyst på brødmat. Jeg lager alltid selv fremfor å kjøpe, det er jo så enkelt! I denne oppskriften på scones har jeg rett og slett bare brukt det jeg fant i kjøkkenhyllene, og resultatet ble kjempebra! Det du trenger er følgende:

120 g havregryn

2 egg

100 g linfrø

20 g kruskakli

1 ts salt

1 ts honning

1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene godt sammen, og la røra svelle litt. Har du ikke honning kan dette byttes med en annen form før søtning, som sukrin eller stevia. Form til fire flate scones på et bakepapirkledd stekebrett, og stek midt i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter. La de avkjøle seg på rist før du topper med det pålegget du liker best, her var det salami som fristet mest i dag. Disse er utrolig mettende, så her har du et måltid som holder deg gående i flere timer. Her er det bare å komme seg inn på kjøkkenet med andre ord!

Som nevnt gitt jeg en fin og lang tur på Ladestien med ei god venninne i dag, og på slutten måtte jeg bare stoppe opp og gjøre noen øvelser. Jeg viste dere mountain climbers i slynge i et innlegg tidligere denne uken, men den kan fint gjøres utendørs også. Å utføre den på måten jeg gjør under er tungt det også. bare prøv selv! Det er jo et hav av øvelser som kan gjøres utendørs, knebøy, pushups, utfall og burpees er bare noen – her er det bare fantasien som setter grenser. Så om du heller vil være ute i det fine været enn inne, så er det ingen grunn til å ikke trene litt likevel!

Tights, vest og genser fra 2XU / superundertøy og lue fra Kari Traa / sko fra Adidas (adlinks)




Etterpå var det bare å rette blikket opp mot sola og nye hver eneste lille stråle som traff ansiktet. Det er så utrolig herlig med fint vær og vårstemning ute nå om dagen, det gjør meg så utrolig happy! Jeg kjenner motivasjonen til alt stiger så som våren er her, og det er faktisk klin umulig å ikke smile. Håper det er like fint over hele landet, slik at dere kan nyte noen solståler dere også 🙂

9 kommentarer
    1. så deg på ladestien i dag 🙂 var godt å gå tur i solskinnsværet i dag ja:-) disse sconsene skal jeg definitiv lage til søndagsfrokst i morgen, takk for oppskrift:-)

    2. Hei!
      Var innom bloggen din for å hente litt inspirasjon 🙂
      Prøvde å lage disse, men tror det manglet noe veske. Jeg brukte litt vann og kesam. Er det noe du glemte å skrive i oppskriften?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg