Smoothie og snapchat

En smoothie kan være et måltid i seg selv, eller et lite mellommåltid alt etter hvor mye næring den inneholder. Nå som det går mer mot vår og sommer er smoothie noe av det beste jeg vet å spise, det er jo så utrolig friskt og godt! Med sola høyt oppe på himmelen i dag ble en jordbærsmoothie det soleklare valget til lunsj. Til to store glass trenger du:

400 g frosne jordbær

2 frosne bananer

1 boks mager kesam

200 g kokosmelk

Evt litt sukrin hvis du vil ha den enda søtere

Ha alle ingrediensene i en blender og kjør godt sammen til du har en glatt smoothie. Jeg er fan av å spise tykk smoothie med skje, hvis du vil ha den mer flytende tilsetter du bare mer væske. Jeg liker å bruke kokosmelk, det gir en god smak samtidig som jeg får i meg en sunn kilde til fett. Her kan du også bruke andre ting om du ønsker det, for eksempel vanlig melk eller juice. Pass bare på sukkerinnholdet hvis du velger juice, de kan nemlig være sukkerbomber! Og er det noe vi trenger mindre av i kostholdet er det hvitt sukker. I denne smoothien synes jeg bananene gir nok sødme, men om du ønsker mer kan du tilsette litt stevia/sukrin.

Det har blitt veldig populært for bloggere å legge ut snapchat-kontoen sin, men akkurat det kommer ikke jeg til å gjøre. Jeg prøver å ha fokus på å holde bloggen til trening og kosthold, uten å dele for mye personlig. Likevel så blir det jo en personlig ting, denne bloggen er jo nesten dagboken min! I tillegg jeg vet jo at dere syns det er gøy når jeg deler litt personlige ting med dere også, så det tenkte jeg å gjøre i dag. Her er noen utvalgte snap-moments fra den siste tiden:


Nå skal jeg komme meg avgårde til naprapaten, før det blir jobbing og forhåpentligvis litt trening senere i dag. Ha en sporty onsdag alle sammen!

8 kommentarer
    1. Naaaaaam.. Den smoothien så supergod ut. Må testes 🙂 jeg lurte på en ting angående periodisk faste. For hvis jeg har skjønt det riktig så spiser du alltid ditt første måltid rundt 12? Hvordan gjør du det med mat dersom du f.eks har en kunde tidlig tidlig på morgningen? Trener du på tom mage eller spiser du en frukt? For dt blir vel mange timer uten mat? Bare litt nysgjerrig med dette om periodisk faste😊

    2. Gøy å se litt personlige innlegg 🙂 kan du ha en kilometerchallenge igjen? Gjerne en som starter på mandag, hadde trengt å røre på meg litt ekstra før påsken kommer! Haha:)

    3. Hihi! Morsomt å se snapene dine 😀 synd vi ikke kan følge deg, men jeg forstår deg selvfølgelig 🙂
      Den smoothien tror jeg at jeg må prøve i nærmeste fremtid, garantert når det blir varmere her i Trondheim!
      Ha en flott uke videre! Klem

    4. Enig med deg i din avgjørelse 🙂
      Eksakt samme valg har jeg tatt. Jeg stortrives med å skrive matblogg samtidig som jeg skjermer privatlivet mitt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg