Mandag & magetrening

Hei dere! Jeg har fått en bra start på treningsuka, med en liten løpetur på 5 kilometer før jeg trente mage. Etter nesten 8 uker med kun mage- og stabilitetstrening har jeg begynt å gå litt tom for øvelser, men jeg har to til dere i kveld! Mange tror at det å trene mage med fitnessball er enkelt, men det kan være alt annet. Start med å ha en ball mellom beina, og hendene strakt ut bak deg. Løft ballen opp mot taket, samtidig som du løfter hendene også. Flytt ballen over til hendene, og strekk både hender og bein ned til bakken. La ballen treffe bakken 16-20 ganger per sett.

Genser fra Kari Traa / sømtights fra Craft (adlinks)



Jeg prøvde faktisk en helt ny mageøvelse i dag også, og dere ser utførelsen på bildene under. Legg deg i benkpress-posisjon på en step i smithmaskinen, og løft deg oppover med strake armer. Det som er så fint med denne øvelsen er at du kan legge på vektbelastning for å gjøre den tyngre etterhvert som du blir sterkere i magen. Gjenta 10-12 ganger per sett.


Gjerne del deres favoritt-øvelser for mage i kommentrarfeltet også, det er så fint å kunne inspirere hverandre 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg