Pannekake-middag

I dag ble det meatless thursday her i huset, dagens middag ble nemlig pannekaker. Det er så godt at jeg kan spise det til alle dagens måltider, og så mettende som disse er passer de godt til middag også. Proppfull av næring både i form av karboydrater, fett og proteiner – oppskriften ser slik ut:

1 medium banan

2 egg

200 g havregryn

En halv boks kokosmelk

Evt litt vann

Mos banan med stavmikser, og tilsett resten av ingrediensene. Liker du tynne pannekaker kan du tilsette litt vann, men om du liker tykke pannekaker som meg lar du være. Stek på middels varme i panna, jeg fikk fem store pannakaker av oppskriften. Bananen gir mye søtsmak sammen med den gode smaken fra kokosmelken, så jeg synes ikke oppskriften trenger noe ekstra søtning. Men du kan gjerne prøve med litt kanel og kardemomme i for ekstra smak om du ønsker det! Jeg toppet mine med litt cottage cheese og jordbær, og dette var virkelig et festmåltid!

Vil du ha litt ekstra proteiner i pannekakene finner du min all time favoritt-oppskrift på pannekaker ved å klikke her. Så må jeg bare tipse dere om at det er -25% på alt av kosttilskudd hos X-life akkurat nå, så om du trenger å fylle opp lagrene er det bare å utnytte seg av tilbudet som gjelder kun i dag og du finner det her. (adlink)

Ettersom middagen var stor og god gikk jeg for en litt lettere kveldsmat som jeg nettopp har spist. En skål med cottage cheese, bananskiver og hakkede mandler. Jeg lot det bli igjen noen skiver fra den store bananen jeg kjøpte, det er jo så godt sammen med cottage cheese!

Det var kanskje like greit med kjøttfri dag i dag siden jeg har planlagt både pizza og hamburger i helgen! Nå skal jeg sette meg ned for å lage en ny løpeliste før jeg skal gå en liten kveldstur med Guapo. Har dere noen gode tips er det bare å dele de i kommentarfeltet 🙂

8 kommentarer
    1. NAM!! Pannekaker er jo noe av det beste som finnes, jeg liker også å bruke kokosmelk i forskjellige ting. Minner meg om at jeg må skrive på det på fredags-handlelisten 🙂
      Ha en god kveld, snart fredag nå 🙂

    2. Jeg er litt fortvilet nå Nora :S Jeg skulle kjøpe den turkise tightsen fra Luciaven etter jeg fikk stipend, som kom i dag. Men nå er den bort fra x-life. Jeg vet at det ikke er ditt merke, men vil likevel spørre deg om du vet om det betyr at den ikke kommer tilbake igjen før salget er over?

    3. Hei jeg får stor motivasjon av deg! kostholdet og treningen går fremover får så gode tips av deg!
      tusen takk! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg