Stekt svin og råtten kondis

Dagens enkle middag ble stekt svinekjøtt, med potet og brokkolimos. Jeg har hatt så dilla på søtpotet i det siste at jeg faktik har glemt hvor godt vanlig potet er. Jeg stekte først ca. 150 gram svinekjøtt sammen med en halv løk. I mellomtiden kokte jeg en hel pose frossen brokkoli, og en stor potet. Jeg delte poteen i biter først slik at den blir fortere ferdig, jeg hater nemlig å vente på middagen min når jeg er sulten 🙂 Når brokkolien er myk heller du av vannet på den og heller brokkolien i en bolle. Tilsett to ss med cottage cheese, og gjerne litt salt og pepper om du vil. Når poteten var kokt ferdig delte jeg den i biter og stekte i panna noen minutter. Det gjør den så utrolig mye bedre synes jeg!



Dette var er stort og mettende måltid, noe jeg trengte etter dagens joggetur. Dette er den første løpeturen min i strekk siden jeg fikk prolapsen for nesten syv uker siden, og det var ekstemt tungt! Form er virkelig ferskvare, det kjennes fort på kroppen når man har vært borte fra trening ei stund. Kondisen min er rett og slett råtten akkurat nå, jeg løp 5 kilometer og var helt død etterpå. Men jeg gir den lille løpeøkta to tomler opp likevel, for jeg er på bedringens vei og det kommer bare til å gå oppover herifra! Hvis noen av dere også har litt rusten kondis kan dere jo henge dere på løpeopplegget jeg kommer til å ha fremover, så kan vi bli i bedre form sammen 🙂

Løpejakke fra Craft / kompresjonstights fra 2XU / pannebånd fra Kari Traa (sponsede lenker)


En som er glad for at kondisen min er råtten er Guapo, så slipper han å løpe så langt! Ha en super tirsdag da dere 🙂

11 kommentarer
    1. Merket akkurat det samme etter kun 2 uker uten løping pga influensa, så kan forestille meg hvordan du har det!!!
      Digget løpejakka di forresten, herlig farge! 🙂

    2. Hei Nora! 🙂 har du noe erfaring med lyskestrekk? og vet du eventuelt om det er noe man kan gjøre for å komme seg raskere?
      Takker for svar:)

    3. Sandra – mental helse og personlig utvikling: haha, beklager ordspråket men jeg sammenligner kun meg selv med min tidligere form ?? jeg er jo vant til å ha stålkondis og kan løpe uten noen problemer, men nå i dag var det jammen tungt!

    4. husk at løping er hardt for ryggen, unngå asfalt, nå på vinteren er nok mølla best;-) du kan trene kondisjon også med crawl svømming og med Spinning. Lykke til. 😊

    5. Signe: jeg løper kun på bra terreng og helst i oppoverbakker 🙂 spinning er verre for ryggen mln da det fortsatt er veldig vondt å sitte, men brystsvømming gjør jeg 2 x uka og det fungerer veldig fint 🙂

    6. Kondis er ferskvare, det er jeg enig i. Men med det grunnlaget du har fra år med uavbrutt, systematisk trening er det ikke mange ukene til du er tilbake der du slapp! En annen viktig faktor er dagsformen. Selv i perioder hvor jeg normalt kan løpe lange turer uten særlig anstrengelse, kommer det plutselig en dag hvor pulsen og pusten raser avgårde i første motbakke, og det føles som om kondisjonen er blitt borte over natten. To dager senere er alt tilbake til normalen. Kanskje du rett og slett hadde en tung dag? Det er uansett bare å stå på videre! 🙂

    7. anbefàler deg å løpe i terreng om ryggen er vond 🙂 Skogsstier o.l (vær litt forsiktig i bratte nedoverbakker da, men sånn ellers er dette rene terapien for ryggvondter!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg