Magetrening og dagens matboks

 God morgen! Jeg titter innom med bilder fra gårsdagens lille økt på HIT, jeg rakk ikke å gjøre det i går. Jeg trente sammen med Lucia, selv om vi er på litt forskjellig nivå treningsmesig akkurat nå. Det er likevel godt å bare være der sammen, kjenne på den gode treningsfølelsen og å være rundt treningsglade mennesker! Jeg trener fortsatt bare mageøvelser, trener meg sakte men sikkert opp etter prolapsen. Lucia kjørte en økt med bein og rumpe, og jeg kjenner at jeg gleder meg til jeg kan trene tungt igjen! Men skader handler om å være tålmodig, kjører man på for hardt og for tungt gjør man fort ting bare verre. Så jeg tar tiden til hjelp og VET at jeg kommer sterkere tilbake. Enn så lenge fokuserer jeg på å bygge en sterkere kjerne enn noensinne, og jeg skal komme med masse gode tips til magetreninig fremover!


Tights(-45%) fra Luciaven/  t-skjorte (-20%) fra Adidas (lenkene i innlegget er sponset)

Kneetucks er en fin øvelse for magen, her må du jobbe med stabilisering. Du kan også gjøre den med føttene i slynge, eller på ball som jeg gjør på bildene over. Dra beina så langt inn under deg som du klarer, og gjerne hold den posisjonen et lite sekund for å kjenne at du har kontroll på magemusklene dine. Jeg gjennomførte 3 x 12 reps på denne øvelsen, du får gjort mye med bare en ball! Lucia kjørte en killer-øvelse får hamstrings og rumpe hun også, nemlig ettbeins lårcurl på ball. Her er det viktig å ha fokus på å holde hoften høyt oppe, og ikke la den falle ned.


Lucia sin blå tights er også på supertilbud, du finner den til bare 329 kroner her.

Nå skal jeg komme meg avgårde på HIT for å ha dagens første PT-time. Jeg skal være der noen timer i dag, og derfor er det viktig å hamed seg nok næring. I matboksen har jeg med meg gårsdagens rundstykker med masse kokt skinke på. Det å lage store oppskrifter selv om man bare er en person er så lurt, da har du sunn og god mat til flere måltider fremover. Det er både lettvint og  tidsbesparende samt at det ofte er både sunnere og billigere. En matboks blir ikke like fint på bilde, så jeg danderte heller pent på et fat først. I matboksen havnet det 2-3 skiver med skinke på hvert halve rundstykke, viktig med nok proteiner vet dere! Likevel har jeg masse skinke igjen, det er fordelen med å kjøpe store pakninger 🙂



Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til lunsj allerede ved å se på disse bildene! Men først venter litt jobbing, ha en super start på tirsdgen alle sammen 🙂

6 kommentarer
    1. Hvorfor bruker du bare ett pålegg pr måltid? Trodde man skulle spise variert i hvert eneste måltid. Eller vil dette måltidet som er uten melkeprodukter øke jernopptaket?

    2. lillymarie: rett og slett fordi det var det enkleste å ha med i matboksen 🙂 så lenge du spiser variert hver eneste dag så er det det som teller, ikke hvert eneste måltid 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg