En uteøkt i bilder

Hei dere! Jeg startet dagen i dag med noen PT-timer, før jeg tok på meg joggeskoene. Det er så herlig vårvær ute nå, og jeg prøver å utnytte det så mye jeg bare kan! Jeg løper kun i oppoverbakker nå, og går raskt når det er flatt eller nedover. Det er mer skånsomt for ryggen, og jeg har stort fokus på å holde god kontakt med rumpemusklene mens jeg løper. God og varm i kroppen bestemte jeg meg for å kjøre ei aldri så lita uteøkt, og øvelsene ser dere under:

Tights fra Casall / Boblevest og treningsgenser fra 2XU / Votter fra Craft (sponsede lenker)


Bulgarske utfall er en super øvelse for fremside lår og rumpe! Jeg tok 3 x 10 raske repetisjoner på begge bein, og da kjennes den fort selv om man ikke har noen ekstra vekter. Neste øvelse var pushups, jeg utførte 3 x 10 på den også. Om du synes vanlige pushups er for enkelt kan du gjøre øvelsen tyngre ved å sette beina på en benk. Hvis pushups derimot er for tungt kan du gjøre det motsatte, men hendene mot en benk for å gjøre øvelsen lettere. Husk at brystet skal helt ned til benken/bakken hver eneste gang.



Triceps dips er også en fin øvelse å gjøre utendørs, her trenger man bare en benk. Ha fokus på å holde armene godt inntil kroppen mens du utfører øvelsen.

Jeg kunne selvsagt ikke gi meg uten å ta med en øvelse for rumpa! Step ut på benk ble dagens rumpeøvelse, og denne benken var høy nok til å gjøre øvelsen tung. Gjerne ta med en back-kick på toppen, det vil altså si at du strekker ut beinet bak. Gjerne hold et sekund i topp-posisjon med beinet bak deg også, og kjenn at du har kontroll på øvelsen.


Hoppende glad ble jeg etter den lille uteøkta mi, trening gir virkelig så mye glede! Så om du har 20, 40 eller 60 minutter til rådighet, kom deg ut og rør deg. Både kroppen, hodet og humøret har godt av det. Dagens oppfordring fra meg til alle dere!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg