Søtpotetsalat med feta & fiken

For en smakseksplosjon dette var! Nå har jeg snart vært vegeterianer i en uke, og det har faktisk langt bedre enn det jeg hadde forventet. Jeg måtte bare stikke innom med dette lunsjtipset til dere, for denne salaten er noe av det beste jeg har spist på lenge. Fersk fiken er så utrolig godt, og kan brukes til det aller meste. Fiken er en frukt, smaken er søt og syrlig med en anelse nøttesmak.  I tillegg til at fiken smaker godt er gjør den godt for fordøyelsen, den er rik på vitamin A og B samt at den inneholder mye fiber. Har du ikke smakt fersk fiken før anbefales det, enten som snacks eller i en salat som denne.

Her har jeg først kokt søtpotet til den er myk, fjernet skallet og skjært i treninger. Mens potetene kokte kuttet jeg opp de grønnsakene jeg likte best, her har jeg brukt isberg, tomat, paprika, agurk, rødløk, mais og ruccola. Fetaost er proteinrik, og hvis du kjøper den som er i blokk og ikke glass slipper du alle de ektra kaloriene fra oljen. Da kjennes virkelig den gode smaken fra fetaosten i seg selv bedre også, den er jo så god! Med litt valnøtter på toppen ble dette en perfekt lunsj, og jeg er utrolig glad for at jeg prøvde denne tema-uken som vegeterianer.




Nå skal jeg ut på tur med Guapo i finværet, ha en fin dag da dere og riktig god lunsj!

6 kommentarer
    1. dette så fantastisk godt ut! Får nesten lyst til å prøve meg en uke som vegetarianer selv. Må si det er rart å se for seg en uke uten kylling eller sjømat, men noen sier meg at en slik uke virkelig ville tvunget meg til å tenke litt annerledes og åpnet øynene mine for flere spennende matretter 🙂

    2. Ps: Når vegetar-uken din er ferdig, kunne du skrevet litt om hvordan du opplevde den? Kanskje du har fått nye syn på ting? Om du kunne se for deg et liv som vegetarianer? hva du likte og eventuelt ikke likte meg livsstilen? favorittretten du lagde, og kanskje lagde du noe du ikke likte? Hadde vært morsomt å lese en liten oppsumering 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg