Kakao & taco med sorte bønner

God morgen! Over ser dere frokosten min, det er ikke alltid like fancy her i gården heller. Men jeg våknet med litt vondt i halsen i dag, og da fristet kakao aller mest. Det er enkelt å lage, her har jeg brukt 3 dl ekstra lettmelk, 2 dl vann, 2 ss sukrinmelis, 1 ss sukrin gold og 1 toppet ss med kakaopulver. Kok opp under omrøring og nyt den varme sjokoladedrikken! Ved siden av ble det en yoghurt, frukt og noen sjokoladebiter fra Atkins. Disse har jeg kjøpt på Iherb, og de har peanøtt inni slik at de smaker akkurat som m&m’s. Du finner de her, og om du bruker koden SIV084 får du $5 dollar i avslag første gang du bestiller. Jeg må også vise dere gårsdagens middag, nemlig bønnetaco! Her har jeg bare byttet ut karbonadedeig med sorte bønner, og latt resten av tacoen vært lik. Jeg brukte en boks fra go green, da er de ferdig tilberedt. Sorte bønner inneholder 110 kcal per 100 gram, 8 g proteiner, 8 g fiber, 1 g fett og 14 g karbohydrater. Ren av vannet fra bønnene, skyll de godt og legg de i stekepanna. Stek sammen med tacokrydder og server sammen med grønnsaker og speltlomper.


Dette var faktisk utrolig godt og jeg kommer til å lage dette mange flere ganger. Jeg kommer nok ikke til å kutte ut karbonadedeig på permanent basis til tacoen, men jeg kommer garantert til å kombinere det. Halvt om halvt med bønner og karbonadedeig blir nok utrolig godt, og da spiser jeg jo mindre kjøtt også. Dette hadde jeg aldri tenkt på hvis jeg ikke hadde prøvd denne vegetar-uka, så det er veldig gøy å få mer inspirasjon i matveien. Nå skal jeg straks dra til foreldrene mine for å spise middag og gå tur med Guapo. I dag har lillesøss fått tilatelse til å skrive et innlagg her på bloggen, med helt frie tøyler. Hun skal fortelle 10 ting dere mest sannsynlig ikke vet om meg, og jeg har ikke lov til å redigere noe av det engang. Jeg er faktisk litt nervøs, haha! Ha en fin søndag så lenge da dere 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg