Pannekaker & Vinteridyll

God morgen kjære lesere! Det å legge seg om kvelden uten alarm på er så god følelse, å bare våkne når jeg er uthvilt. Jeg er uansett en liten morgenfugl, og det gir meg god tid til å lage frokost. Enkle løsninger må til på hyttetur, men det betyr ikke at de ikke er gode! I går ble det pannekaker til frokost, det er alltid en sikker vinner. Problemet var bare at stekepanna på hytta sikkert er 100 år gammel, og ikke egnet til å steke pannekakene. Jeg stekte de derfor på bakepapir i ovnen, og det fungerte mye bedre enn jeg hadde forventet! Oppskriften på pannekakene ser slik ut:

3 egg

250 ml kokosmelk

3 modne bananer

3-400 g havregryn

3 ss sukrin gold

3 ts kanel

1 ts kardemomme 

1 ts bakepulver

En klype salt

Mos bananer godt sammen, gjerne med stavmikser men gaffel fungerer det også. Tilsett resten av ingrediensene og rør godt sammen. Tilsett nok havregryn til at røra di blir passende tykk, og klar til steking. På panne er det beste synes jeg, men i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter er også en fin måte å gjøre det på. Topp med hva du ønsker, jeg gikk for cottage cheese og jordbær samt brunost og banan. Det er så utrolig god kombinasjon!

Lenkene i innlegget er sponset


Etter en god frokost ventet en flott skitur, vi hadde faktisk helt perfekte forhold. Vi gikk i et par timer før Guapo begynte å bli sliten, og vi vendte nesen hjemover igjen. Vi går veldig sakte på grunn av ryggen min, men det er uansett veldig gøy å gå på ski! Selvfølgelig hadde vi med oss litt niste på turen også, det ble nesten litt påskestemning med sol, ski, kvikklunsj og mandariner! Vinteridyll er det beste ordet jeg kan beskrive det med, det blir ikke stort bedre enn dette.

Pannebånd og fleecejakke fra Kari Traa / skibukse fra Craft



Kvikklunsj ble ikke nok for meg, jeg måtte ha favoritt-questbaren også! De er så geniale å ha med seg på tur, som kos eller bare når du trenger noe i farta. Det samme kan sies om nøtter, og det har det gått mye av disse dagene. Sammen med brettspill hører litt snacks med når man er på vinterferie.



Det samme gjør gode middager, speltlompelasagne ble gårsdagens valg. Litt grønt på siden og hvitløkskesam på siden, så er måltidet komplett. Oppskriften på speltlompelasagne har jeg postet mange ganger tidligere, og du finner den her. Jeg er faktisk mett etter denne enda, men likevel skal jeg sette i gang med frokosten nå. Deretter blir det en ny skitur, før vi kjører hjem igjen ikveld. Jeg elsker å være på hyttetur, men jeg må ærlig innrømme at jeg gleder meg til å ta en dusj! Ha en fin dag da dere, det vet jeg vi kommer til å ha 🙂
 

3 kommentarer
    1. May I just say; du er så innihelvette heldig som har ski på bena! Her er de ikke SNØ engang, og jeg bor i nord-Norge. Ikke rettferdig! Men det ser ut som du koser deg, og skigåing er jo fæntæstik trening.. ..og rekreasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg