Vinterferie i Trollheimen

God morgen! Akkurat nå sitter jeg på en hytte i Trollheimen, med bare snø og skog rundt meg så langt øyet kan se. Det å komme seg litt bort får meg til å slappe sånn av, til å virkelig senke skuldrene. Vi kom på lørdag og drar hjem igjen i morgenkveld, da skal jeg virkelig ha fulle batterier. Med så mye sunn og god mat som vi har spist ser jeg virkelig ingen grunn til noe annet! Hyttefrokost og nybakte rundtstykker hører sammen synes jeg, og lagde en enkel variant med sesam. Jeg brukte denne oppskriften, men byttet sesammel med sesamfrø. Det ble kjempegodt og litt mer crunchy, med fyr i peisen og godt pålegg har det virkelig vært en bra måte å starte dagen på.


Det går faktisk over all forventning å gå på ski! Jeg klarer alt smertefritt, med unntak av å stake. Landskapet der vi går er nesten helt flatt, noe som gjør det mye lettere for meg. Jeg klarer ikke å gå så veldig lange turer før ryggen blir sliten, men det er så utrolig godt å bare få det til! Jeg har med meg ei yogamatte som jeg gjør rebab-øvelser på også, og føler at jeg gjør bittesmå fremskritt hver eneste dag. Det er virkelig en god følelse 🙂

Thermal Top fra 2XU / langrennsbukse fra Craft / pannebånd og hals fra Kari Traa ( sponsede lenker)

Resten av tiden bruker vi på å bare være sammen, spille brettspill, spise god mat og leke med Guapo. Mange tenker kanskje at hytteturer og sunn mat ikke hører sammen, men det er det virkelig ingen grunn til. Pizza og hamburger har vært middagene våre så langt, men det er jo så enkelt å lage det på en sunn og god måte. Her har jeg laget hamburgerbrød av samme oppskrift som rundstykkene, jeg bare klemte de litt flatere. Hamburgere er laget av 600 gram karbonadedeig, litt rødløk og to egg før vi stekte de i panna. Vi fikk fire store burgere av denn oppskriften, toppet med masse gode grønnsaker og kesamdressing. Enklere blir det nesten ikke! Med et glass rødvin på siden ble måltidet pluselig enda bedre også, dette er faktisk det første vinglasset mitt siden august. Er man på vinterferie så er man på vinterferie 🙂


Jeg er et A-menneske og våkner alltid tidlig, så jeg grep anledningen til å blogge mens de to gutta mine fortsatt sover. Nå skal jeg sette i gang med å lage en ny frokost til oss, før vi skal ut på skitur i sola. Håper dere alle har en super mandag og en god start på uka, uansett om dere har vinterferie eller ikke 🙂

7 kommentarer
    1. Hyttetur med bare kjæresten og hunden hørtes utrolig deilig ut! Kjenner jeg blir en anelse misunnelig her jeg sitter på skolen 😉
      Kos dere maks i det fine været og ta gjerne med litt snø tilbake til Trondheim 😉

    2. – Jeg skal følge bloggen din her etter – jeg har trykt “følg” på deg. 🙂 Går du inn på bloggen min og trykker “legg til som venn” under profilbildet mitt på venstre siden og følger meg, da kan jeg se dine daglige oppdateringer 😀
      Jeg som elsker trening og kosthold. Så har vi også tenkt å kjøpe en slik hund 😀

    3. Ser ut som dere koser dere masse! Er bare så herlig å gå på ski 😀 Er også helt enig i at sunn mat kan være kjempe godt. Har du forresten testa søtpotetpizzaen til Linda Stuhaug? Den er bare så god!!!

    4. Åh, ser ut som den perfekte vinterferien! Litt misunnelig altså 🙂
      Men det er vel fortjent! Takk for en inspirerende blogg! Blir alltid glad for å se nye innlegg fra deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg