Bymarka & havrebrød

Dagens første måltid ble nystekte havrebrød med egg og brunost på. Det er så godt, så enkelt og så sunt som man kan få det. Havrebrød lager jeg av ca 100 gram havregryn, 1 egg og litt vann. Bland godt sammen, og tilsett kanel, kardemomme og litt sukrin gold. Da får du søte brød, men du kan også lage de spicy med feks oregano og chili.  Form til fire flate brød på et bakepapir, og stek i ovnen på 200 grader i ca 12 minutter. I mellomtiden kan du koke egg og tevann, i dag har jeg nemlig enda en favoritt-te å dele med dere! Denne er fra Pukka, har smak av kanel og lakris og passet perfekt sammen med lunsjen min.



Det var veldig godt å komme inn til en god lunsj etter en tur ute med Guapo. Hele denne uken har jeg lagt meg tidlig og ikke hatt på noen alarm. Likevel våkner jeg relativt tidlig, jeg er jo et A-menneske som er vant til å stå opp tidlig for å få nok timer til å gjøre alt jeg skal. Nå har jeg jo veldig god tid om dagene, men jeg synes fortsatt det er best å gå tidlig. Det er som regel lite folk ute i bymarka, sånn at jeg og Guapo bare kan kose oss og han kan løpe litt fritt. Ekstra heldig er jeg som har gode venner som stiller opp som turpartnere også, da kan man virkelig ikke klage!

Jakke og bukse fra Craft / Pannebånd og hals fra Kari Traa (sponsede lenker)



Nå skal jeg slappe av litt og tenke ut hva jeg skal lage til middag til mor og far kommer på sykebesøk ikveld. Resultatet kommer nok på bloggen i morgen 🙂 Ha en super onsdag alle lesere!

8 kommentarer
    1. Hei 🙂 Nå spør jeg bare ut av ren nysgjerrighet. Ser du på brunost som sunt? Det er jo egentlig ikke det, med tankte på sukkerinnholdet. I tillegg hvis du er på diett? 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    2. Charlotte: jeg er ikke på diett lenger desverre, så da spiser jeg brunost med god samvittighet 🙂 direkte sunt er det kanskje ikke, men det er uten tvil en kos jeg unner meg i hverdagen 🙂

    3. Det så utrolig deilig ut med morgentur i Marka! Vi har egentlig innført fast morgentur i Estenstadmarka på onsdager, men i dag utgikk den dessverre, pga manglende nattesaøn :/
      Så trist at det ikke blir konkurranse på deg i vår heller 🙁 Regner med det er pga ryggskaden? Riktig god bedring ihvertfall! Håper du snart er i form til å jobbe og trene igjen! 🙂

    4. Hei, hva slags sele har du til Guapo? 🙂 Den ser så handy ut med den rundt livet og alt:) takk for svar.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg