Video om hjemmetrening og tacomandag

Hei dere! Mandag igjen, og det betyr at enda en ny video med Adresseavisen blir lagt ut. Denne gangen handler det om hjemmetrening, noe jeg vet mange har ønsket seg. Det kan være mange grunner til at man ikke kommer seg på trening, alt fra å ha små barn til sosial angst. Det er likevel ikke noe hinder for å trene, så her kommer en hel rekke øvelser dere kan gjøre i deres egen stue. Klikk på bildet under, så kommer dere til dagens episode og jeg håper så mange som mulig prøver challengen på slutten!

 

Tights fra 2XU / genser fra Kari Traa (sponsede lenker)

I dag har jeg ikke gjort så veldig mye fornuftig annet enn å gå en rolig tur med Guapo og har vært på behandlig til naprapaten. Kjæresten har reist på skiferie til Alpene, og helt ærlig så kjeder meg veldig. Rar følelse å gå fra fullstappet timeplan til ingenting å gjøre, men forhåpentligvis er alt tilbake til normalen snart. Heldigvis har jeg masse venner som kommer på besøk, og ikke minst Netflix! Jeg som aldri har hatt tid til å se serier har begynt å se Marco Polo nå, men tar veldig gjerne mot tips fra dere også. Digg mat hører til når en ligger på sofaen, og derfor kjørte jeg en tacomandag i dag. Taco kan egentlig spises hver eneste dag, for hvis en bytter ut litt av ingrediensene blir det en veldig sunn rett. Jeg bytter kjøttdeig med kardonadedeig, rømme med mager kesam og lefser med speltlomper. Vips har jeg et sunt og godt måltid som kan nytes hver eneste dag i uken.



Håper dere har hatt en super start på uka, og at videoen faller i smak! Jeg er alltid like spent på responsen på disse videoene, så jeg blir veldig glad for tilbakemeldinger. De siste episodene er faktisk ikke filmet enda, så om det er et tema dere kunne ha tenkt dere å vite mer om er det bare å rope ut. Nå skal jeg se litt mer Marco Polo før det blir jentekveld i stua litt senere, super avslutning på dagen!

23 kommentarer
    1. Veldig flotte øvelser, skulle bare ønske du presiserte utførelsen på utfallene litt bedre, hva man kanskje ikke skal gjøre, for det kommer ikke tydelig frem. Jeg vet at mange mennesker tar utfall med knærne laaaaaaaaaaaaaangt over tærne og klager over smerter. Også at når folk skal ta knebøy, selv med lite eller ingen vekt, at de ikke skal heeeelt ned. Har sett i videoene dine når du viser knebøy at du har bekkentilt, eller også da kalt “butt wink”, som setter utrolig stress på ryggraden din. En fyr jeg så på treningssenteret mitt gikk helt ned og jeg spurte han om han fikk vondt. Han sa ja. Mye ryggsmerte er forårsaket av selv liten vekt, og du sier selv at du sliter med ryggen. Knebøy: Stå ved siden av et speil, se deg selv utføre knebøy. Stopp før du ser bekkenet tilte. Så dypt skal du gå. Press knærne ut på vei opp. Fysioterapeuten på skolen min sa dette. Du kan godt gjøre en video med dynamiske øvelser for bein for folk sliter mye med mobilitet i hofte og lår, også en inaktiv rumpe. Du skal klare å gjøre en øvelse uten å skade deg selv. Oppvarming er viktig også for å forebygge skader.

    2. Kristin: Helt enig i at det er øvelser som må forklares godt, men i og med at jeg gikk gjennom akkurat de samme øvelsene i episoden om beintrening så jeg det ikke som nødvendig i denne episoden 🙂 Min egen knebøy har jeg gått nøye gjennom med både fysioterapauter, andre PT’er og forelsere selv, så den føler jeg at jeg har god kontroll på. Ryggplagene kommer av noe helt annet, men det kommer jeg nærmere tilbake til i et annet innlegg 🙂 Takk for tips om dynamiske øvelser, mulig jeg får til å smette inn det i en av de siste episodene!

    3. usj for en ufyselig dialekt og stygt ansikt du har… så bred nedover mot kjeven, burde ikke smile.. i det hele tatt burde du ha pose over hodet.

    4. Oi! Kristin for en bedreviter du er! Tror man har kontroll når man trener såppas mye! Man kan få ryggplager av mye annet enn trening!!

    5. Kjempeflott og inspirerende video 🙂 så utrolig kjekt å se deg “live” etter flere år som følger av bloggen din. Du skrev i et tidliere innlegg at d er viktig å ha noen som en kan se opp til og noen som motiverer, og det er du virkelig for meg. Får alltid lyst til å trene og lage sunn og god mat når jeg leser det du legger ut 🙂 kunne tenkt meg video med slynge eller andre spenstige øvelser for core 🙂

    6. Syns det var en bra film, noe jeg har lært i dag, er at man kan ta utfall bakover, det viste jeg ikke, og har ikkw sett det før 🙂 takk for nye ideer 😀

    7. Håper du snart blir god i ryggen igjen! 🙂 Men hva er det egentlig som har skjedd? 🙂
      God bedring Nora! 🙂

    8. U rock 🙂 Ikke bry deg om stygge kommentarer. Jeg syns det var en veldig fin video, du er flink til å forklare og til å motivere, og du stråler som en sol. Veldig fin dialekt også 🙂

    9. Kommer aldri til å forstå hvorfor folk skal være så jævli stygge- men det er vel ren misunnelse ute å går.
      Flott video og en veldig god blogg Nora!:)
      Håper ryggen din snart blir bedre:)

    10. Jeg og samboeren måtte prøve Challengen din, etter tung beinøkt tidligere idag og uten oppvarming 😉 han endte opp med 2:58 og jeg 3:32 😉 For en syreøkt! Må absolutt gjentas! Fin blogg og fine videoer 🙂

    11. Jeg prøvde meg på denne hjemme økta nå. Det gikk så bra selv om jeg ble sliten av det. Utfordringen til slutt tokk jeg også på under 3 min. Så nå kan jeg kose meg med god samvittighet. 🙂 veldig inspirerende video 😀

    12. Videreformidler et tips jeg har fått: Orphan black. Har ikke sett den ennå, men flere har sagt at den er bra, så har planer om å sjekke den ut 🙂

    13. Kjempebra video! Du har en fantastisk energi og utstråling som virkelig smitter over og gjør at jeg får lyst til å trene, aller helst med en gang!! Ler så jeg rister av kommentaren over fra anonym angående ansiktsformen din – hahahahahahaha ER det mulig??? Stakkars, det er alt jeg har å si.
      Tips til serier: Kategori 1 = Guilty pleasures og kanskje best likt av jenter: “Gossip Girls”, “Grey’s Anatomy” (ikke på Netflix), “Private Practice”
      Kategori 2 = Kan fint sees sammen med kjæresten (men også alene): “Suits”, “House of Cards”, “White Collar”
      Håper du er bedre i ryggen, men ut i fra hva du har skrevet i kommentarfeltet har jeg fått inntrykk av at dette er mer alvorlig enn bare en lumbago 🙁 God bedring ❤️

    14. Kommentaren om utseendet er så beyond. Nora er en av de vakreste av alle fitnessbloggerne. Må være et bittelite menneske uten selvtillitt, et liv eller verdighet. Sitter trolig i godstolen og stapper chips hele dagen, kan bare drømme om å gidde å bevege seg.
      Supre videoer i avisen. God bedring 🙂

    15. herremin for noen ufortjent stygge kommentarer du får. Jeg er helt sjokkert over at folk med evne nok til å bruke internett, ikke har nok vett i skallen til å la være og kommentere dersom det ikke er hyggelig eller konstruktivt. Håper du klarer å se forbi disse få, usle menneskene. Smil som bare pokker, Nora.Ikke la de sjalu taperne her få dra deg ned:)

    16. Tips til noen serier til jeg kom på; Being Mary Jane, Devious Maids og Mistresses. Trivelige og underholdende serier 🙂

    17. Hei flinke deg.
      Har et spørsmål jeg håper du kunne svart meg på. Jeg har trent styrke ganske lenge nå, men bare litt sånn til og fra. Nå er målet mitt å virkelig bli sterkere i bena framover, men problemet er at jeg blir så utrolig støl etter en ordentlig ben økt. Jeg blir så støl at det å trene de neste 3-5 dagene er vanskelig, og vil gi svært lite utbytte. Derfor synes jeg det er vanskelig å trene nok ben, samt motivere meg til det siden jeg vet hvor vondt det gjør de neste dagene..
      Håper du har noen tips? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg