Egenmassasje og laksesalat

Denne søndagen har jeg gjort absolutt ingenting frem til nå. Det er veldig uvant for min del, og det hadde sikkert vært godt hvis det ikke hadde vært for at det er ufrivillig. Ryggen er nemlig fortsatt skikkelig vond, og det har spredd seg opp til nakken og ned i utsiden det ene låret. Jeg merker at jo mer jeg sitter stille jo verre er det, så jeg prøver å holde meg litt aktiv uten å belaste ryggen. Jeg skal til naprapat i morgen, men i mellomtiden prøver jeg å gjøre litt selv her hjemme i stua også. Jeg har rullet litt, gjort enkle tøyeøvelser og pusteøvelser for å avspenne korsryggen. Det er nemlig der der sitter verst, og jeg krysser virkelig fingrene for at det blir bra igjen fort! Alt jeg egentlig vil er å komme meg på trening, men jeg vet jo så godt at jeg bare må lytte til kroppen akkurat nå. Bedre å ta fire dager hvile enn å tvinge meg selv på treninig for å bli borte i fire uker, så jeg må bare ta det fornuftige valget. Helsa først!

Joggebukse fra Better Bodies / Genser og ullsokker fra Kari Traa / Rumbleroller (sponsede lenker)



Heldigvis har jeg jo denne flotte karen som får meg i bedre humør selv om jeg har vondt, her mangler det ikke på kjærlighet! Enda en ting som får meg i bedre humør er selvsagt mat, og i dag blir det raske og enkle alternativer. Jeg orker ikke stå så lenge på kjøkkenet og kokkelere, så dagens lunsj ble så enkel den kan bli. Salaten med røkelaks og kesamdressing ble ferdig på fem minutter, og smakte utrolig godt. Kesamdressing er laget av noen pressede hvitløksfedd, litt chilipulver, litt sukrin og litt salt. Bland alt godt sammen og fordel over salaten.

Jeg klarer heldigvis å gå rolig tur uten at det gjør vondt, så nå skal jeg ta med gullgutten ut på en rolig runde. Forhåpentligvis har dere hjemme en litt mer sporty søndag enn meg, så satser jeg alt på at behandlingen i morgen får meg i bedre form igjen! Nyt resten av helgen, og lad opp til den siste uken i januar alle sammen 🙂

8 kommentarer
    1. Høyres ut som prolaps ja, sidan det sprer seg ned i beinet!
      søk på ryggprolaps på google, so kan du lese litt 🙂
      e berre å ta tida te hjelp, og svømming skal vere ein god aktivitet!
      god betring!!

    2. Kan det være at bekkenet ditt er glidd litt ut av stilling? Da får man ofte verking/vondt i rygg/korsrygg samt ned i hofte og ben. Det gjør vondt å sitte og ligge lenge, men mindre smertefullt å stå eller gå. En eller to behandlinger hos naprapat bør iallfall løse det problemet, om dette er tilfellet. 🙂
      Anbefaler også å fylle en varmeflaske med kokende vann og ligge/sitte så den varmer det området det verker som verst.
      God bedring, søta! 🙂

    3. Hei Nora 🙂
      Jeg lurte på om du jobber fulltid som PT? Trives du med det? 🙂 Jeg ser litt på å ta utdanningen som PT, men usikker på om jeg kommer til å trives med å jobbe 100% som PT.. Kunne du tenke deg til å gå tilbake til å jobbe med Økonomi (?) som du gjorde før, eller tenker du at du blir å jobbe som 100% PT fremover? 🙂
      Håper du vil svare meg, kanskje jeg blir litt klokere på hva jeg skal gjøre! 😉

    4. Når det kommer til sånn questbar elsker jeg dem! Den der “oreo” er min favoritt! Men når det kommer til hvor mange man kan ha til dagen eller i uka? Hvilke tips vill du gi? Hvor mange er det nok å ha i en uke? 3? Kan man spise dem hver dag eller er ikke det bra? Eller bør man ta en en dag og kanskje vente 2 dager?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg