Skulderkombo og spicy kjøttboller

Hei dere! Dagens økt er i boks, og i dag er jeg storfornøyd med egen innsats! I dag klaffet bare alt, jeg hadde god kontakt på alle øvelser og jeg storkoste meg på trening. Jeg trente rygg og skuldre i dag, og økta så slik ut:

Markløft 6 x 4, 105 kg

Enarms roing med hantel 3 x 8, 24 kg

Nedtrekk 3 x 8, 50 kg

Sittende roing med bredt grep 3 x 10, 41 kg

Knestående latsdrag 25 + 5*5, 20 kg i hver hånd

Pullover på benk med manual 3 x 8, 20 kg

Sittende skulderpress 3 x 6, 20 kg

Skulderkombinasjon 3 x 8, 6 kg i hver hånd

Facepulls 3 x 12, 46 kg

Skulderkombinasjon lurer sikkert noen av dere på hva er, så det tenkte jeg at jeg skulle forklare. Det er egentlig tre øvelser satt sammen til en, og dette er ene av mine favorittøvelser for skuldre. Jeg sitter på en benk, og løfter først hendene ut til siden som i en sidehev. Deretter fører jeg hendene direkte frem i en fronthev, og avslutter med å trekke hendene tilbake, nesten som en facepull, altså tilbake til posisjonen for sidehev. Først da tar jeg armene ned igjen, og en repetisjon er gjennomført. På grunn av stort statisk spenn i muskelen blir denne øvelsen for tung, og jeg brukte manualer på 6 kg i hver hånd. Øvelsen tar godt på hele skuldra, prøv den på din neste skulderøkt og test selv!

Superfin singlett fra Adidas til bare 249,- / tights fra 2XU (sponsede lenker)

Kanskje ble økta så god vel vitende om at jeg skulle hjem til mat igjen. Dagens lunsj ble spicy kjøttboller med søtpotetmos og enkel salat. Kjøttbollene laget jeg av 200 g karbonadedeig, 1 egg, 1 presset hvitløk, litt purreløk, 1 finhakket rød chili og litt kajennepepper.  Jeg blander alt godt sammen i en bolle før jeg steker de på middels varme i panna. Krydder velger du selvsagt selv, tacokjøttboller er et annet suprt alternativ! Søtpotetmos er enkelt og greit laget av kokt søtpotet som er most med stavmiser sammen med litt krydder. I dag hadde jeg ikke tid til å lage salsa selv, så den er fra dagligvarebutiken. Fantastisk god og enkel lunsj, supert påfyll etter trening!



Det var dagens treningstips og matinspirasjon fra meg, ønsker dere alle en supersporty torsdag!

8 kommentarer
    1. Å jeg elsker sånne dager hvor alt klaffer og du virkelig føler at du får stort utbytte av treningsøkten !
      Du er jo i konkurranseoppkjøring nå, kommer du til å dele fremgangen din underveis på bloggen ? 🙂

    2. Hei, flotte Nora!:)
      Du, nå må jeg faktisk spørre om en sak som jeg også har lurt på ved en tidligere anledning, men som jeg lot være å spørre om i fare for å høres dum ut..
      Du er sterkere enn meg, og tar flere kg enn meg i alle øvelsene, med unntak av én. Og det er da jeg begynner å undre om jeg gjør den øvelsen feil (selv om jeg gjør den som jeg har blitt fortalt av en PT). Det gjelder sittende roing. Jeg tar 70 kg 4×10 i bredt grep.. Synes det virker for mye, med tanken på dine 41 kg..
      Kunne du lagt ut bilder av øvelsen, evnt film på instagram?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg