Havrecookies med sjokolade og rosiner & kurs i baseløft

I kveld blir det en etterlegtet jentekveld, og i den anledning har jeg bakt sunnere havrecookies. Selv om jeg er på diett er det ingen grunn til at venninnene mine ikke kan kose seg litt ekstra, og det tror jeg virkelig de kommer til å gjøre med disse kjeksene. Sukkerfrie, glutenfrie og mye sunnere enn vanlige cookies, men fremdeles like gode. Kjæresten har nemlig prøvesmakt og gått god for smaken, oppskriften ser slik ut:

50 g romtemperert smør

50 g sukrin gold

2 egg

120 g havregryn

10 g fiberfin

10 dråper vaniljestevia

40 g sjokolade

En neve rosiner

En klype salt

En ts bakepulver

Lenkene i innleggt er sponset


Pisk sammen smør, egg og sukrin gold. Hakk opp sjokolade, jeg brukte den nye fra Funksjonell Mat som er søtet med sukrin og stevia. De finnes i to smaker, vanlig melkesjokolade samt en med mandler og havsalt. Jeg brukte den første i dag, og tilsatte i røra sammen med resten av ingrediensene. Jeg brukte to spiseskjeer til å forme cookies på et brett, og tilsammen fikk jeg ni cookies av denne oppskiften. Stek midt i ovnen på 200 grader i ca 15 minutter, og la de avkjøle seg på rist før du spiser de. Gjerne server med melk, det setter liksom prikken over i’en!



Så må jeg fortelle dere om baseløftkurset jeg og min kollega Anette skal ha om to uker! Jeg gleder meg veldig til det, og kanskje dukker et par av dere lesere opp også? Man må nemlig ikke være medlem på HIT for å delta, her kan alle som vil melde seg på. Fra 9-13 har vi kurs i baseløft, med en teoretisk gjennomgang først før vi går videre til praktisk utførelse. Baseløft som knebøy, markløft, benkpress og militærpress med mer er øvelser jeg mener alle burde ha med i treningen sin, men desverre er det mange som unngår disse øvelsene fordi de ikke har rett teknikk/kunnskap. Hvis det gjelder deg så bør du virkelig ta turen søndag 31. januar! Men for at vi skal sikre god kvalitet og oppfølging er det bare plass til 12 personer, påmelding skjer ved å melde deg på facebook-eventet her og sende mail til [email protected]. Pris per pers er 998, da får du fire timer med masse informasjon og kunnskap nok til å innføre baseløft korrekt i treningen din. Anette er både fysioterapaut, sensor på hos Idrettshøyskolen og en av de dyktigste PT-ene jeg kjenner, så med oss to sammen kommer dette til å bli en kjempedag! Det skal dette også bli, så nå skal jeg ta med meg Guapo ut på tur. Ha en fin søndag da dere!

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg