Bosufavoritter og hamburgertallerken

Jeg synes det er viktig å trene øvelser som utfordrer kjernen og stabiliten. Derfor tenkte jeg å vise dere et par av magefavorittene mine på bosuball, og øvelsen over er faktisk tyngre enn den ser ut som! Sitt på bosuballen med armene bak deg for stabilisering. Strekk beina ut foran deg samtidig som du legger overkroppen bak, før du trekker beina inn og møter brystkassen med knærne. Neste øvelse ser dere under, kneetucks i slynge med hendene på bosuball. Den er også tyngre enn den kanskje ser ut som ved første øyekast.

Topp fra 2XU / Tights fra Reebok / sko fra Adidas (sponsede lenker)



Disse øvelsene utførte jeg på slutten av økta mi med Camilla i går, det er så godt å ha noen så sprudlende å trene med! Historien om hvordan vi møttes er egentlig ganske morsom synes jeg, det var rett etter NM i 2013. Vi røyk begge ut før finalen, og Camilla kom bak scenen med nybakte skoleboller, sjokolade og en pose smågodt. Med et stort smil og ordene “bare hiv innpå” skjønte jeg at jeg kom til å like henne! Bloggen hennes finner dere her, eller på instagram som @snuppa32. Etter økta vår hadde jeg noen supre PT-timer før jeg dro hjem for å spise. Ikke skoleboller og sjokolade denne gangen, men det gode påfyllet ble hambrugertallerken med søtpotetfries, blomkålmos og kesamdip. Fremgangsmåten ser slik ut:

– Burgerne er enkelt og greit laget av 200 g karbonadedeig, 2 egg og litt presset hvitløk før jeg steker de i panna

– Blomkålmosen er laget av en kokt blomkål most med stavmikser, litt presset hvitløk, krydder og noen ss mager kesam

– Søtpotetfries skjæres i passende biter, vendes i eggehvitte, krydres og settes i ovnen på 220 grader i 25-30 minutter

– Kesamdip lager jeg av mager kesam, presset hvitløk, litt salt & sukrin og olivenolje



Selvfølgelig er ikke måltidet komplett før det er litt sukkerfri ketchup på i tillegg! Kesamdippen kan fint brukes til grønnsaker også, som litt sunnere kos. Jeg elsker å dyppe søtpotetbåtene mine i den, det er så godt! Det var dagens sunne middagstips fra meg til dere, håper dere har en super lørdag!

5 kommentarer
    1. Hvordan får du søtpotetfriesene sprø? Prøvde å lage det for første gang på tirsdag, men mine ble rimelig slappe :p Hadde dem i en bolle med olje og eggehviter først…
      Ha en fin helg 🙂

    2. Nora, du er så inspirerende!! 😀 Idag skulle jeg teste litt benk og klarte søren meg å få opp 60kg, for en good lørdag 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg