Årets siste & dadelkjeks med sjokolade

God morgen! Akkurat nå sitter jeg på Gardermoen og venter på flyet mitt til Dubai, og jeg har masse sommerfugler i magen fordi jeg gleder meg sånn. En hel uke i Dubai med kjæresten blir så utrolig godt, bare slappe av i selskapet til favorittfyren min. Jeg har selvsagt med maskina så jeg kan blogge litt på turen, og jeg begynner allerede nå. Under gårsdagens overkroppsøkt med Kristine fikk jeg nemlig inspirasjon til en ny mageøvelse! Den ligner veldig på dragonflag, men utføres liggende på en fribenk. Ligg på ryggen, ta tak i benken og løft rumpa opp fra benken med beina rett til værs. Senk de halvveis ned mens de fortsatt er strake, og deretter senk rumpa ned til benken igjen. Gjenta så mange 8-10 ganger og kjenne på hvordan øvelsen virkelig svir i magemusklene.


Dette var den siste økta på norsk jord i 2014, og jeg kan ikke være annet enn fornøyd med årets innsats på treningsfronten. Jeg satser på at 2015 blir minst like bra, men helst enda bedre! Etter økta i går spiste vi begge daddelkjeks, denne gangen med smak av sjokolade. Oppskriften ser slik ut:

4 bananer

4 dl havregryn

3 egg

200 g dadler

2 never valnøtter

2 ss kakaopulver

1 ts salt

Pirsk egg i en bolle. Mos dadler og bananer godt sammen med stavmikser og tilsett i eggene. Hakk valnøtter i passende størrelse, og tilsett alle ingrediensene i bollen. Rør sammen og form til kjeks på bakepapir. Sett inn i ovnen på 200 grader i 20-25 minutter og la de avkjøle seg på rist. Utrolig gode, enkle og inne minst sunne kjeks full av god energi. Supert alternativ før/etter trening, som niste på skitur eller bare som kos en romjulskveld.



Da er det på tide å komme seg på flyet – neste gang jeg oppdaterer bloggen er det fra Dubai 😀

10 kommentarer

Siste innlegg