Raw sjokoladefudge & inspirasjonskilder

Hei dere! Denne søndagen har jeg en fantastisk god oppskrift på sjokoladefudge til dere, som både er raw, enkel og allergivennlig. Alt du trenger er 2 medium bananer, 2 avocado, 200 g dadler, 3 ss kakaopulver, 1 ss sukrin gold og 1 ts salt. Mos alt sammen i blender/med stavmikser og fordel i en form med bakepapir i bunnen. Bruk en kniv til å skjære massen opp i passende ruter. Sett i fryseren i minimum 2,5 timer og ta den opp 10-15 minutter før servering. Eventuelt kan du varme noen sekunder i mikrobølgeovn, bare pass på at rutene med fudge ikke smelter. Denne er så fantastisk god, med rik sjokoladesmak.

Lenkene i innlegget er sponset



Disse serverte jeg i julen, da i har allergikere i familien. Jeg synes egentlig bare det er fint, jeg får nemlig alltid i oppdrag å lage noe til de. Jeg hadde helt glemt å poste oppskriften, men kom på den etter å ha lest i den nye boka til Kristine Weber! Jeg blir så inspirert til å lage masse sunne oppskrifter selv også, men det blir litt begrenset i noen måneder fremover. I mellomtiden kan jeg iallefall se på alle de sunne og herlige rettene, og tenke ut masse snacks jeg kan lage selv senere. Hvis dere ikke vil vente, men er vil komme i gang med sunn bakst og matlaging nå kan jeg absolutt anbefale boken hennes som dere finner her.

 Kristine Weber ei dame som imponerer meg på matfronten, og samtidig tenkte jeg å fortelle dere om en som virkelig inspirerer meg på treningsfronten. Rune Glørstad heter han, eller moskusen som han også blir kallt på gymmet. Rune har veid 225 kilo, men er nå nede på 160! Det er en vektnedgang på mer enn hele kroppsvekta mi, og er ikke det  imponerede så vet ikke jeg. Rune gir alltid jernet, står på som et uvær og gjør alltid som han får beskjed om av sin PT Ronny som også jobber på HIT. Selv om han blir pisket gjennom lange og harde økter har jeg aldri sett han surne eller klage, og det inspirerer meg også til å gjøre en bedre jobb på trening. Mennesker som Rune, som har bestemt seg for å endre livsstil og går all in motiverer meg mye mer enn å se på bilder av folk i sceneform. For alle dere som ikke får se Rune i action som meg så anbefaler jeg å sjekke ut bloggen hans som dere finner her. Tjukkasbloggen heter den, men han må vel snart endre navnet til smukkasbloggen i det tempoet han har 😉  

Og med det tempoet han har blir det ikke lenge til vi klarer å nå vårt felles mål! Dere har vel kanskje lagt merke til at jeg liker å bære folk på ryggen eller å ha de på skuldrene? Jeg vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn, men nå har det liksom blitt greia mi. Akkurat nå er jeg desverre ikke sterk nok til å ha Rune på ryggen, selv om han hadde null problem med å løfte litt på meg. Så nå skal jeg jobbe knallhardt for å bli sterkere, mens Rune fortsetter å gå ned i vekt. En plass på veien møtes vi, og jeg SKAL klare å gå rundt på gymmet med Rune på ryggen! Nå skal jeg gjennomføre ukens aller siste økt, ingenting skal stoppe meg fra målet om å ha moskusen på ryggen.

Hvem inspirerer dere til trening?

13 kommentarer
    1. Dette inspirerer meg 🙂 Å det som inspirerer meg er å se at vi som har ekstra på kroppen ikke blir trampa og sett ned på når vi stepper forten inn på treningssenteret! Noe som var min største frykt! Så hurra for oppmuntring fra alle PT’er som støtter oss i veien til å bli bedre 🙂

    2. Hei Nora! lurer bare på en liten ting.. Du går ofte med lue, noe spesiell grunn til det?
      Du er en utrolig inspirerende sjel, stå på! 😀

    3. Du er utrolig inspirerende 🙂 så har du også veldig fine sko på disse bildene, hvor har du kjøpt de? 🙂

    4. Har hilst på Rune på gymmet jeg også, og maken til stå-på-vilje skal man lete lenge etter. En stor insiprasjon og et fantastisk eksempel å ta til følge for mange. Et stort bevis på at det som virker umulig kan bli mulig. Tommel opp og trampeklapp!

    5. Prøvde meg på oppskriften, ble fryktelig besk og ikke noe sjokolade smak Mest banan.. er det sånn den skal smake? Får prøve meg på en av de andre oppskriftene på snacks du har istedenfor 🙂
      Liker veldig godt å lese bloggen din å få tips til nye spennende øvelser 🙂 ha en fin dag!

    6. Prøvde meg på oppskriften, og alt er spist opp etter bare to dager! Hihi, tusen takk for inspirasjon! 🙂 Superdigg å kutte opp i biter og ha i skyr/fruktblanding også hvis man har ekstra søtsug 🙂 Perfekt! Igjen, tusen takk for inspo!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg