Kalkun med sunnere waldorfsalat og familietrening

Hei kjære lesere! Jeg håper dere hadde en fantastisk fin dag i går, og at julefeiringen går som forventet. Hos oss ble det servert kalkun til middag i dag, og jeg fikk ansvaret for waldorfsalaten. Jeg vet at mange har kalkun litt senere i julen, så da håper jeg oppskriften min på litt sunnere walfdorfsalat faller i smak. Du trenger følgende ingredienser:

1 dl kremfløte

1 boks mager kesam

2 ss lettmajones

2 grønne epler

2 stilker stangselleri

2 store never valnøtter

300 g steinfrie druer

1 ss sukrin og sitronsaft

Pisk kremfløte, før du tilsetter kesam og lettmajones. Smak til med sukrin og sitronsaft, mager kesamen gir nemlig en litt “sur smak” men denne blir eliminert av sukrin/sitronsaft.  Du kan også velge å bruke gresk yoghurt, men er litt mildere i smaken. Kutt opp epler, selleri, druer og valnøtter og bland det hele godt sammen. Topp med noen ekstra valnøtter og waldorfsalaten er klar! Denne ble tilbehør til kalkunen sammen med søtpotetmos og brokkoli. Det er ikke så mye som skal til for å gjøre en rett litt sunnere, waldorfsalat er jo så godt at den er det ingen grunn til å stå over!



I går spiste jeg så mye at jeg trodde jeg skulle sprekke, det er så mye god julemat! Så er det også utrolig godt å komme seg på trening for å få brukt noe av energien, derfor dro jeg på Hit the Gym med pappa og storebror i dag tidlig. Vi tullet og tøyset litt, men jeg fikk likevel gjennomført et ganske tung økt på beina.


Knebøy, leg extensions, strake markløft, lårcurl og hipthrust ble øvelsene jeg kom meg gjennom. og jeg sier meg fornøyd med det. I tillegg har jeg vært ute med Guapo, å være ute er det aller beste nå i julen synes jeg. I morgentidlig blir det langtur, må tilbringe litt kvalitetstid med han før jeg drar til Dubai i overmorgen! Pakketips mottas forresten  med takk i kommentarfeltet. Nå skal jeg bruke resten av kvelden til å spille brettspill med familien, håper dere fortsatt har en avslappende og fin kveld 🙂

3 kommentarer
    1. Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend your website, how could i subscribe
      for a blog site? The account helped me a acceptable deal.

      I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear
      concept

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg