Vinterlykke og pannekaker

Endelig har snøen kommet til Trondheim også! Jeg elsker vinter, elsker snø og vinteraktiviteter – så dette gjør meg så utrolig glad. Det er ikke mye enda så skiene får nok vente litt til, men det er uansett herlig å være ute i naturen. Det er så hvitt, rent og fint ute nå at jeg smiler bare ved å være ute. I dag ble styrkeøkten satt på vent til fordel for en langtur på flere timer ute i Estenstadmarka. Både jeg og Guapo koser oss utendørs, men vi er også noen frossenpinner begge to. Derfor gjelder det å kle godt på seg, det er faktisk sant at det ikke finnes dårlig vær bare dårlig klær. Den nye vintertightsen fra 2XU holdt meg god og varm selv etter flere timer ute, så den gir jeg to tomler opp. Men den lureste investeringen jeg har gjort i år er uansett broddene mine, i helga havnet jeg nemlig på rumpa flere ganger da jeg var ute på tur. Det slipper jeg med nye og praktiske brodder, dagens tips fra meg!

Sub Zero tights og boblevest fra 2XU Ullgenser, ullsokker og lue fra Kari Traa (lenkene i innlegget er sponset)



Hjemme fra tur stekte jeg pannekaker, rutinert som jeg er sto røra klar i kjøleskapet. Jeg har her brukt 450 g søtpotet, 300 g gulrot, 2 egg, 30 g vaniljeprotein, 3 ss sukrin gold, 1 ts kanel, 1 ts bakepulver og 2-3 dl vann. Søtpotet og gulrot kokes først for du moser med stavmikser. Bland inn resten av ingrediensene og stek på middels varme i panna, jeg stekte mine i cocosa. På toppen har jeg laget en tykk “saus” av vaniljeprotein, sukrinmelis og litt vann. Disse var supergode og perfekt etter langtur ute i vinterskogen!


Nå skal jeg gjøre med klar for jobbing resten av kvelden, håper dere alle har en sprek tirsdag!

10 kommentarer

Siste innlegg