Omvendt roing, ny intervall og luksusmiddag

Dagens økt er i boks og den er jeg veldig fornøyd med. Jeg tenkte jeg skulle tipse dere om øvelsen omvendt roing, som er veldig fin for rygg og bakside skuldre. For de som ikke mestrer pullups er dette en super opptreningsøvelse, eller som en suppleringsøvelse på ryggtreningen din hvis du allerede klarer pullups. Jeg har brukt den mye på meg selv og på PT-kunder, og nå kan jo dere prøve den også! Du trenger ikke å gjøre den i smith et knebøyrack holder i massevis. Hold overhåndsgrep litt bredere enn skulderbredde, og dra deg opp til brystet berører stanga. Prøv å hold kroppen så strak som mulig. For å gjøre øvelsen litt tyngre kan du plassere beina på en benk, jo mer vertikal kroppen er jo tyngre blir det.

Løs og comfy treningsgenser fra Kari Traa (-50%) / tights fra Luciaven / sko fra Inov-8 (lenkene i innlegget er sponset)


Ettr styrketreninga var det klart for å gjennomføre intervaller igjen, her er nemlig ukens andre utfordring! 45/15 intervaller på mølla med fart på 14,5. Farten justerer du selvsagt etter egen kropp, så her må du kjenne litt på løpeformen. Først varmer du opp på mølla, før du setter i gang med dragene. Løp 45 sekunder før du hopper av mølla i 15 sekunder, etterfulgt av 45 nye sekunder med løping. Gjenta x 20 ganger, så er du ferdig med intervallen. Når jeg løper rett etter styrke sørger jeg alltid for å drikke BCAA for å gi musklene litt mer å gå på. Det smaker jo så godt også, så ikke rart jeg var et eneste stort smil etter økta.

Vel hjem fra trening måtte det skikkelig mat til, og der er langt i fra sånn at jeg sulter på diett. Kylling med biffbacon, søtpotet og grønnsaker ble dagens middag. Jeg prøvde å multitaske klesvask med matlaging, noe som førte til litt brent kyllingfilet. Men godt var det uansett og det anbefales virkelig. Både biff- og kalkunbacon kan virkelig brukes til ALT, og det er diettvennlig med bra næringsinnhold. Og har dere ikke smakt søtpotet med kanel å enda så DO IT. Jeg bruker faktisk en blanding av sukrin gold og kanel på, høres kanskje rart ut men smaker helt magisk! Virkelig en luksusmiddag på en helt vanlig tirsdag.


God og mett var jeg flink student før nå skal komme meg avgårde, PT-timer resten av ettermiddagen og kvelden. Studiet som kostholdsveileder er veldig interessant, og jeg gleder meg til å lære enda mer. I løpet av studiet er det ferdiginnspilte forelesniger og studiemateriale som er tilgjengelig når som helst. Det gjør det veldig enkelt å  studere akkurat når det passer for meg. For å fullføre er det obligatoriske innleveringer som må inn, pluss en avsluttende eksamen. På samme måte fungerer det også å ta personlig trener på nett, men da har man også samlinger for å sikre kvalitet i den praktiske delen. Som en liten julegave har jeg faktisk fått lov å gi alle leserne mine -5000 kr på alle personlig trener utdanninger i Norge hos AFPT! Alt du trenger å gjøre er å bruke koden NMT13 ved påmelding. Så hvis å være personlig trener er drømmen din, så ser jeg ingen grunn til å vente med påmelding 🙂 Kurs går i byer over hele landet samt på nett, så drømmen din  kan bli virkelighet på bare 6 måneder.  Det ble den for meg, og nå skal jeg dra avgårde for å piske kunder resten av kvelden! Ha en fin dag alle 🙂

4 kommentarer
    1. Så flink du er, Nora! Jeg sitter selv med skolearbeid (rettere sagt matte :S), er ikke like gøy, men blir deilig å bli feridg 🙂 Har også løpt intervallene fra forrige innlegg, og må si at jeg kjente at hamstring fikk kjørt seg med så mye stigning mellom løpinga! Håper du får en super dag videre <3

    2. Omvendt roing er en øvelse det er lenge siden jeg har gjort, skal definitivt børste støv av den igjen! 😉
      Jeg har verken prøvd biff eller kalkunbacon, men skal virkelig gi det en sjanse neste gang jeg er innom Meny 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg