Diettstart og pepperkake cookies

Da var 1.desember endelig her og for min del betyr det diettstart! Over ser dere bilder fra bodyfitness i 2011 til venstre, bikinifitness i 2013 til høyre – og nå blir det athletic fitness i 2015. Athletic Fitness, eller AF, har samme poseringer som i bodyfitness. Men i tillegg til å posere skal man også utføre chins, dips og roing. Det er altså ikke bare symmetri og muskelmasse som gjelder, man må faktisk levere på styrkemomentene også. Det synes jeg er veldig gøy – en ekstra utfordring! Konkurransene jeg skal være med på er i mars/april og jeg gleder meg masse! Grunnen til at jeg starter på diett nå er fordi jeg skal til Dubai i jula, og da vet jeg at det ikke blir samme diett-liv som her hjemme. Da er det greit å ha vært på diett noen uker i forhånd for å ikke få det travelt på slutten.

Over til noe helt annet – nemlig min nye favorittoppskrift på sunne julecookies! Egentlig er den ikke ny heller, jeg lagde nesten samme versjon i 2011 men den hadde gått i glemmeboka. Jeg oppdaget den da jeg letet i arkivet etter gamle bodyfitnes-bilder, så tre år senere kommer oppskriften på nytt igjen, enda bedre enn før:

5 toppede ss havremel

2 toppede ss mandelmel

2 egg

1 dl vann

2 ss  yaconsirup / pannekakesirup

3 ss sukrin gold

1/2 ts hver av malt nellik, kanel og  malt ingefær

1 ts bakepulver

En klype salt

Pisk først sammen egg og sukrin gold, før du tilsetter resten av ingrediensene. Rør godt sammen, bruk to spiseskjeer for å forme kjeks på bakepapir. Stekes midt i ovnen på 175 grader i 15-20 minutter. Jeg fikk 12 kjeks av denne oppskriften, og de ble fort borte! Med en nydelig smak som virkelig minner om pepperkaker får du cookies som er sprø utenpå og mye inni. Det er ingen tvil om at disse skal bakes igjen til julaften her i gården!

Lenkene i innlegget er sponset



Helt til slutt vil jeg tipse om at det er Cyber Monday i dag, nok en fin tradisjon som har blitt adoptert fra det store utland. Kun i dag gjelder  tilbudet fra X-life som dere ser under. Ha en FLOTT mandag alle sammen, kickstart desember!

15 kommentarer
    1. Hadde vært gøy å se hvordan noen som deg ser ut når man starter dietten, ikke bare når man er på slutten av en diettperiode. Tar du utfordringen? 😉

    2. Jan Dennis Antonsen: jeg legger jo it bilder av meg selv hele tiden 🙂 men hvis du tenker på i bikini så er svaret nei – vet ikke om du har lagt merke til det men har veldig prøvd å unngå kroppsfokus på bloggen det siste halvåret. Sånn vil jeg gjerne holde det fremover også, selv på diett 🙂

    3. Går det an å erstatte pannekakesirup/yaconsirup med noe annet lettere tilgjengelig? Honning f eks?
      Og hvordan trener du mens du er på diett ift når du ikke er på diett?

    4. Bare lurer på en ting.
      Hvordan har du fått festet puppene på utsiden av brystkassen, borrelås eller dobbeltsidig tape? Det ser nemmelig ut som de er avtagbare/justerbare.

    5. Hei
      Det er ingen tvil om at du har en meget fit kropp og det kreves en meget stor innsats og vilje. Videre synes jeg det er veldig flott at du legger ut sunne oppskrifter. Jeg synes det ikke er så veldig bra at så å si alle bikinifitness deltagere har sillikon og hadde sett at det mer ble lagt opp til mindre fokus på muskler og mer på naturlig kvinnlighet. Har du noen tanker om dette?

    6. Å nam! De skal jeg få prøvd ut når jeg kommer hjem til jula! 😀 Gleder meg til å se deg i AF, synes du så helt utrolig flott ut i BodyFitness!

    7. foretrekker du få og tunge eller mange lette reps for å bygge rompe? 🙂 synes flere og flere snakker om rompepump og høyreps

    8. Jeg har lagt merke til at du ikke legger ut bilder av deg selv i bikini etc! Jeg synes det er kjempe bra at du nettopp unngår dette:) Veldig deilig å lese en blogg å slippe alt kroppsfokuset:)Tommel opp! Din blogg troner øverst ilag med DubaiInger!:)

    9. Hei, Hva sånn ca er kaloriinnholdet og næringsinnholdet per kjeks på disse?:D prøver å lage de nå AWS:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg