#intervallchallenge og julekalender

Da er det klart for ny cardiochallenge på bloggen! Denne gangen er det #intervallchallenge som gjelder, og dette er en ganske tøff utfordring. 4 ganger denne uken kommer jeg til å poste ulike intervaller som må gjennomføres i løpet av uken for at challengen skal være godkjent. Mange, inkludert meg selv, kan ofte gjøre de samme intervalløktene om og om igjen. Det er helt vanlig å bli litt for godt vant med treningen, og derfor skal jeg utfordre dere med litt ulike typer intervaller denne uken.

Første intervall får dere her: varm godt opp på tredemølle før du kjører i gang med dragene. Mølla settes først på 12% stigning og hastigheten på 6,5 – her skal du gå i 3 minutter. Deretter hopper du av båndet i 30 sekunder, kjører stigningen ned på 2% og hastigheten opp på 15. Når de 30 sekundene med pause er over skal du nemlig sprinte i 1 minutt, før du hopper av båndet i nye 30 sekunder og skrur igjen hastigheten ned og stigningen opp. Gjenta det hele 6 ganger, altså 6 x 3 minutter med stigning og 6 x 1 minutt med sprint. Dette er en annerledes type intervall som du virkelig kommer til å kjenne. Sete- og lårmuskulatur har godt av å få testet seg litt i oppoverbakke. Hashtag #intervallchallenge på Instagram, så får jeg se at dere svetter med meg. Dette blir virkelig en god måte å kickstarte dietten min på, og ikke minst å kickstarte desember på!

Over til noe helt annet – nemlig årets julekalender her på bloggen! Hver søndag kommer jeg til å gi bort noe fint til dere lesere, fordi dere fortjener å få litt tilbake 🙂 Jeg starter med et valgfritt plagg fra Luciaven sin kolleksjon, og under er dere noen av mine personlige favoritter:



Alt dere trenger å gjøre er å klikke dere inn på X-life side sider HER og kommentere i feltet under hvilket plagg fra Luciaven dere kunne tenke dere å vinne. Husk å legg igjen epost-adressen slik at jeg har mulighet til å få tak i den heldige vinneren! Lucia selv får æren av å trekke vinneren på onsdag, masse lykke til alle sammen 🙂 Håper så mange av dere som mulig blir med på challenge, bruk kvelden til å lade opp!

281 kommentarer

Siste innlegg