Tordagsøkta og spicy karbonader

Hei dere! Jeg er nettopp ferdig med dagens strykeøkt på Hit the Gym som så slik ut:

Hipthrust med stikk rundt knær 4 x 8

Rygghev med strikk rundt hofte 2 x 12

Ettbeins amerikanske markløft med kettlebells 2 x 10 hver fot

Enhånds skulderpress i Purmotion 4 x 8 hver hånd

Sittende roing med høy kabel 4 x 10

Knestående latsdrag 25 + 5×5

Triceps pushdown 25 + 5×5

Omvente flyes 3 x 10

Kneetucks på ball 4 x 10

Den siste øvelsen er jeg veldig glad i, det er en enkel øvelse men jeg kjenner så godt at det svir i magemusklene. Alt du trenger er en treningsball, før du utfører øvelsen som vist under. Gjerne hold et par sekunder når du har trekt ballen helt til deg, da svir det litt ekstra!

Favoritt-tightsen fra 2XU / genser fra Better Bodies / sko fra Reebok (sponsede lenker)


En annen øvelse jeg har blitt veldig glad i er knestående latsdrag. Den har jeg fått litt spørsmål om så jeg tenkte å vise dere utførelsen av den. Plasser en matte midt mellom to kabeldrag, og dytt matta litt frem. Sett deg ned på knærne, og dra ned med ryggmusklene. Ha fokus på å få albuene så tett inntill kroppen som mulig, og sørg for å ha brystet godt frem gjennom hele øvelsen for å sikre god holdning. 25 + 5×5  som jeg tok i dag betyr myo-reps, hvor det første settet er et aktiveringssett. Deretter ta jeg 10 sekunders pause mellom hver 5-rep til jeg er ferdig. Totalt blir det da 50 reps før settet er over, og det kjennes virkelig i ryggmusklene!

Etter økta var det strake veien hjem for å spise dagens første måltid, spicy karbonader med søtpotetbåter! Karbonadene er laget av 200 g karbonadedeig, 1 egg pluss litt presset hvitløk, finhakket rød chili,  cumin og salt. Form til karbonader med hendene og stek på middels varme i panna. Søtpotetbåtene lager jeg så enkelt som å skjære opp søtpotet, dynke de med masse krydder og sette de i ovnen på 220 grader i ca 30 minutter. Det som virkelig gjør hele retten er den fantastiske dressingen min, laget av lett gresk matyoghurt, presset hvitløk, presset chili, 1 ts olivenolje og 1 ss sukrin. Den er så utrolig god, og jeg elsker å dyppe søtpotetbåtene i den!


Nå skal jeg ut på tur med Guapo, har noen kilometer igjen enda! Så må jeg tilbake på gymmet igjen litt senere ikveld, jeg har nemlig noen knebøy igjen enda også. Ha en fin torsdag da dere!

10 kommentarer
    1. Når du skrev at du først tar 25 reps for aktivering, har du lettere vekter da enn på de neste 5 setta med bare 5 reps?

    2. Hei. At vett detta kje har noe me detta inlegge å gjer. Men kas pre-workout bruke du og kas vil du anbefala?

    3. Hvordan deler du opp de 215 repetisjonene med knebøy, og hvor lange pauser har du? Hva tenker du om restitusjon i forhold til å kjøre relativt høy belastning på beina fire dager på rad? Er dette hensiktsmessig?

    4. Anette: jeg tenker egentlig at jeg bare vil bli ferdig så fort som mulig. Hensiktsmessig er det nok ikke, men nå må jeg jo bare gjennomføre! Jeg kjører 10-15 reps før jeg tar pause i 1-2 minutter og kjører på nytt igjen. De første dagene har tatt 100 reps på morgenen og 100 reps på kveldstid 🙂

    5. Bruker du olje på søtpoteten eller hva bruker du sånn at de ikke setter seg fast eller blir tørre?

    6. Hvorfor skal du ta så mange knebøy egentlig? Hvordan går det med 50km challangen din? Hadde veldig lyst til å være med, men var veldig opptatt denne uken. Når kommer neste challenge?

    7. Hei! Vet du om man kan få støtte fra lånekassen for å ta kostholdsveiledning slik du gjør? 🙂 Jeg er ikke utdannet noe innen helse, men vil bytte fra det jeg driver med nå. Så da passer det fint å kunne ta det frem til sommeren 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg