Sunnere havremakroner og magefavoritt

Årets sunne julebaking er i gang! Nå er det jo strengt tatt ikke lenge til desember, og man kan aldri være for tidlig uke. I tillegg begynner jeg på konkurranse-diett straks, så da er det greit å ha gjort unna kakebaking og nye oppskrifter på forhånd. I dag bakte jeg sunne havremakroner som smakte nydelig. Jeg måtte virkelig bruke all viljestyrken min for å ikke spise opp alle med engang, så gode var de! Oppskriften er kjempeenkel og ser slik ut:

3 ss smør

2 ss akasiehonning

1/2 dl sukrin og 1/2 dl sukrin gold

2 egg

6 dl havregryn

1 dl fiberfin

Bland smør, honning og sukrinet i en kaserolle og sett på middels varme. Det skal smelte helt, men trenger ikke å kokes opp. Når alt er smeltet og rørt godt sammen trekker du kaserollen av varmen, og tilsetter de to eggene. I en annen bolle blander du havregryn og fiberfin, og heller det flytende i. Rør godt, og fordel med spiseskjeer på bakepapir. Stek midt i ovnen på 200 grader i 15 minutter. Jeg fikk 10 store havremakroner av denne oppskriften.



Siden jeg viste frem et par slyngeøvelser i går tenkte jeg å fortsette i samme spor i dag. Øvelsen heter pikes, og kan utføres med slynge eller med fitnessball. Det er faktisk en av mine absolutte favoritter for magetrening. I slynge utføres den med å legge beina i slyngen, og stå i pushup-posisjon. Deretter drar du beina inntil deg, mens rumpa går så høyt opp som mulig. Senk rolig ned og gjenta øvelsen så mange ganger du klarer. Det er mye tyngre enn det ser ut som 🙂

Fancypants fra Luciaven og t-skjorte fra Better Bodies. Lenkene i innlegget er sponset.

Nå skal jeg staks ut for å gå kveldstur med Guapo – håper alle har hatt en sprek start på uka!

4 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg har sett litt på å studere PT med AFPT i Dubai til neste høst (Høst 2015). Jeg ønsker å studere med AFPT og ikke Getaway fordi jeg føler det er mer seriøst å ta utdanningen på AFPT enn andre steder.
      Anbefaler du AFPT? vet du om noen andre steder jeg kan studere Personlig trener utenom AFPT og Getaway?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg