Bymarka & Bananpannekaker

God morgen! I går var det fint vær her i Trondheim, og noe jeg og Linn vet å utnytte. Nå er det jo faktisk ikke lenge igjen før det blir for kaldt til disse turene våre heller, så vi må bare bruke de dagene vi har best mulig. Det er jo tross alt november og plutselig kommer snøen. Jeg kjenner at jeg gleder meg til skiturer, det er så koselig og ikke minst bra trening. Men i mellomtiden skal nyte høstdagene for alt de er verdt! Nå som kokurranseoppkjøringen begynner snart blir det jo en del cardiotrening på meg også, og det betyr at nye challenges er rett rundt hjørnet. Jeg skal bruke den neste måneden på å tenke de ut, for dagene jeg har nå skal jeg bare kose meg så mye jeg kan!

Linn i lue og fleecejakke fra Kari Traa, tights fra Better Bodies. Jeg har pannebånd og ullgenser fra Kari Traa, tights fra 2XU (lenkene i innlegget er sponset)


Noen timer ute i marka var i allefall perfekt for denne gutten – som ble 1 år i går! Noen skikkelig feiring ble det ikke, han er ikke helt i form stakkar så vi får ta det igjen til helgen. Da skal han få nye leker, godbiter og så mye kylling han bare vil til middag. Siden barnet er dårlig ble det jeg som fikk kose meg litt ekstra i går, med bananpannekakene mine! Det er uten tvil min beste oppskrift på pannekaker, og jeg har virkelig savnet disse den siste måneden. Oppskriften som er postet mange ganger før ser fortsatt slik ut:

3 hele egg

3 modne bananer

200 g havregryn

3 dl vann

60 g vaniljeprotein

3 ss sukrin gold/sukrin

1 ss kanel

1 ts kardemomme og 1 ts bakepulver

Mos bananene med stavmikser og før du tilsetter resten av ingrediensene. Stek på middels varme i panna, gjerne med litt cocosa i pannen. Oppskriften holder til to veldig sultne personer eller tre litt mindre sultne. Eventuelt kan du lage halve røra og sette resten i kjøleskapet, den holder deg nemlig fint til dagen etter. Pannekakene blir faktisk bedre når røren har stått till også! Så er det bare å toppe med det du liker, jeg gikk for brunost, syltetøy, vaniljekesam og druer. Så godt!



Så hvis du har litt ekstra tid og lurer på hva du skal lage til frokost har du svaret her! Ha en sprek onsdag alle 🙂

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg