Snipp snapp snute…

…så var var lavkarbo-eventyret ute! Jeg skulle egentli holde ut til mandag, men i går kveld bestemte jeg meg for å droppe de siste dagene. Det har blitt november, det er 1 måned til konkurranse-dietten begynner og da orket jeg rett å slett ikke å forsette. Det ble nesten 4 uker, og jeg fikk iallefall kjent litt på kroppen hvordan det føles som var hele poenget med å teste det. Optimalt sett skulle jeg nok prøvd enda noen uker til, men sånn ble det ikke denne gangen. Så om noen lurer på hvordan dagens frokost så ut ble det selvfølgelig speltlomper, herregud som jeg har savnet det!



Den frokosten var så god, og jeg gleder meg allerede masse til dagens treningsøkt. Sånn for å oppsummere lavkarbo-ukene mine synes jeg jevnt over det har gått veldig greit. Jeg har holdt proteininntaket mitt likt, men byttet ut nesten alt av karbohydrater med fett. Jeg har spist mellom 40-80 g karbohydrater hver dag, men samtidig passet på å ligge mellom 2000-2500 kalorier. Det var altså ikke noe forsøk på å gå ned i vekt, da jeg har vært i overskudd hele perioden. Det jeg likevel merket var litt mindre energi, og det trykket jeg er vant til å ha på trening. Jeg synes også det var kjedelig å måtte ha så store begrensninger i matvarer som jeg er glad i, som speltlomper, frukt og søtpotet. Det jeg også sitter igjen med, er en god forståelse for hvorfor dette fungerer i forhold til vektreduksjon for mange. Det er “lettere” å spise mye karbohydrater enn det er å spise mye fett. Det gir en metthetsfølelse på en annen måte, og jeg synes enkelte dager det var vanskelig å spise all maten min. Sånn sett kan jeg skjønne at enkelte liker å bruke denne metoden når det kommer til å gå ned i vekt. Jeg personlig har samme filosofi for kosthold som alltid, og tror det beste er å spise sunt og variert uten noen form for restriksjoner. Alt med måte heter det så fint, og det er det jeg har troen på også 🙂

Med den fantastiske frokosten min i magen er jeg klar for å ha en PT-time, før jeg skal trene selv og jobbe med nettkunder ikveld. Jeg er så glad og fornøyd med jobben min og ikke minst arbeidsplassen min som feiret 1 år på fredag. Jeg venter fortsatt på bildene fra fotografen sånn at jeg får vist frem kostymet, enn så lenge kan jeg glise i PT-skjorta mi:

Helt til slutt vil jeg bare tipse om denne supre rabrattkoden fra sponsor X-life! Bruker dere HELG20 som rabattkode i kassen får dere 20% på et valgfritt produkt i hele nettbutikken 🙂 Koden gjelder bare ut dagen, så har du ønsket deg noe lenge er dette tiden å kjøpe det. Nå skal jeg komme meg avgårde på gymmet – ha en super søndag alle!

11 kommentarer
    1. Man har alltid godt av å teste ut nye spisemetoder for å finne hva som passer best for en selv 🙂 Jeg er som deg, litt av alt, men ikke for mye av noe fungerer best.

    2. Vel blåst! 🙂 Kan tro det var digg med speltlomper igjen ja! Gikk forresten forbi Hit the gym på fredagskvelden og ble fortalt at det var halloweenfest der – så da var det 1 årsdagen som ble feiret altså! Blir spennende med bilder, gleder meg til å se 🙂 Ha en super søndag!

    3. Speltlomper <3 Har du merket at vekten din har økt bare ved å innta mer karbo i to dager? Vet ikke om du veier deg men.. Det er jo kun glykogen, det er greit nok men merker du noe på kroppen? At du holder mer vann eller noe? 🙂

    4. Natalie: Nå var det jo i går kveld jeg først spiste, så har ikke merket noe enda nei 🙂 Tenker å følge med på det i løpet av de neste dagene 🙂

    5. Hei Nora:-)
      Er det diett ift AF du starter på 1.des?
      Har lyst til å stille selv, så er nysgjerrig på din diett og trening;-)

    6. ååå, nå gleder jeg meg til oppskrifter igjen MED karbohydrater! 😀 hihi
      Må si jeg har savnet det 🙂
      Vell blåst!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg