Aktivering og magetrening

Mange klager over dårlig kontakt med rumpa på trening, og uten kontakt blir virkelig ikke treningen det samme. Du må kjenne at du bruker den muskelen du skal jobbe med i øvelsen! Aktivering av setemusklene før trening er mitt beste tips for å få bedre kontakt. Det finnes mange måter å gjøre dette på, men i det siste har jeg fått to favoritter. Jeg brukrer de både selv og på mange kunder. Den ene er enkelt og greit glutebride meg strikk, hvor man holder litt i toppen. Stikket gjør at du må fokusere på å presse knærne ut, og dermed aktiveres rumpa godt.  Den andre har blitt storfavoritten, der fester du strikket rett under knærne, presser knærne og og kommer godt ned med rumpa. Deretter går du 10-15 skritt sideveis før du bytter retning. Denne svir virkelig i rumpa, og gjør musklene klare til å jobbe bare prøv selv! Det er viktig å bruke et strikk som er stramt nok for å få til dette, jeg bruker mini-bands selv. De får du med på kjøpet akkurat nå om du handler tightsen jeg har på meg på bildet under. Enda et lite søndagstips som gjør treningen enklere!

Tights fra Better Bodies / t-skjorte fra Reebok / sko fra Inov-8 (lenkene i innlegget er sponset)

Jeg trente litt mage i dag og, og tok noen sett med det som skal være verdens beste mageøvelse. Pike med rollout på fitnessball er veldig krevende, og jeg kjenner det faktisk i magen allerede. Begynn i pushups-posisjon med beina på ballen før du trekker den så langt inntil deg du klarer. Deretter ruller du ned i pushups-posisjon igjen, før du presser deg bakover så langt du klarer i en rollout. 3 x 8 er synes jeg er svintungt!


Etter økta var jeg sulten som en ulv, og heiv i meg en Questbar og masse vann. Det fyller opp magen det også, så jeg overlevde til jeg kom hjem. Nå står kjæresten på kjøkkenet og lager ferdig tacoen mens jeg blogger, finfin arbeidsfordeling 🙂 Og om jeg engang skulle glemme å smile så har jeg kjøpt meg ei drikkflaske som alltid minner meg på det:


Nå begynner det å lukte veldig godt her i huset, og jeg er veldig klar for mat. Nyt resten av søndagskvelden og lad opp til ei ny uke 🙂

6 kommentarer
    1. Hvor høy er den tightsen der i livet i forhold til camo-tightsen til BB? Synes forøvrig du har en bra blogg, leser ofte 😉

    2. Åhh, disse skal jeg prøve ut på neste rumpeøkt! Takk for gode tips og råd, digger bloggen din 🙂

    3. Helene det er det dummeste jeg har sett noen skrive. Nora du ser helt fantastisk sunn og sterk ut! Stå på – forbilde!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg