Peanøtt- og sjokoladecookies

Vi har en ny uke med nye muligheter – og da kommer det selvfølgelig en ny oppskrift også! Jeg er ekstremt svak for både sjokolade og peanøttsmør – den kombinasjonen er så fantastisk god. I dag hadde jeg veldig lyst på begge deler, og har du lyst har du lov 🙂 Resultatet ble utrolig gode cookies, som allerede er spist opp. Oppskriften ser slik ut:

5 ss peanøttmel

1 scoop belgisk sjokoladeprotein

3 egg

2 ss sukrin gold

2 ss peanøttsmør

1 ts bakepulver

En klype salt

Pisk egg med sukrin og tilsett resten av ingrediensene. Pass på at peanøttsmøret er mykt, sånn at det løser seg godt opp når du visper røren sammen. Fordel på bakepapir og stek midt i ovnen på 200 grader i 15-18 minutter. Mine sto litt for lenge og ble litt mørke i kantene, men de smakte kanongodt fordi. Mot slutten av steketiden la jeg non-stop fra Atkins i hver kjeks, og trykket de litt ned i massen. Det ble så utrolig godt! Her kan du også bruke sukkerfri sjokolade eller nøtter, kjeks er alltid bedre med litt tyggemotstand synes jeg.

Innlegget inneholder sponsede lenker


Jeg bestilte 4 pakker i slengen fra Iherb, så nå blir det masse baking med non-stop fremover! Det blir fort tomt, så gjerne hamstre noen pakker hvis du først skal bestille. Du finner de her, og bruker du koden SIV084 for du $5 i avslag hvis det er første gang du bestiller. Så er det bare å komme seg på kjøkkenet og bake avgårde. Ja takk til sunne kjeks og desserter som kan nytes hver eneste dag 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg