Supersetting og to grønnsaks-tips

Hei dere! I dag hadde jeg ekstremt dårlig tid på trening og måtte ty til supersett for å rekke å gjennomføre økta mi. Sånn er det for oss alle noen ganger, at hverdagen blir stressende og man får kanskje ikke tid til alt man hadde tenkt. Da er det virktig å huske at alt er bedre enn ingenting, selv  20 minutter trening er bedre enn ingen trening! Selv brukte jeg 45 minutter på økta mi i dag, og holdt et høyt tempo hele veien. Som oppvarming brukte jeg enkelt og greit noen minutter på rulla før jeg satte i gang med vektene.

Supersett er et fantastisk alternativ hvis du har litt dårlig tid. Supersett vil si at du kjører to øvelser uten pause mellom, men tar pausen etter du har utført begge de to øvelsene i supersettet. Jeg liker å ta maks 60 sekunder mellom settene mine, slik at pulsen holdes relativt høy gjennom økta og treningen blir mest mulig effektiv. I dag hadde jeg fokus på rumpe, lår og mage, og settene mine så slik ut:

– Knebøy i supersett med kettlebell swings

– Gående utfall i supersett med planke

– Hip thrust i supersett med farmers walk med kettlebells

– Lårcurl i supersett med goblet squats

– Leg extensions i supersett med situps på ball

– Pullthrough i supersett med reverse hyper på benk

Topp og tights fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (reklamelenker)

Til lunsj i dag hadde jeg faktisk 600 gram med grønnsaker. Det er mange som synes det kan være vanskelig å spise mye grønnsaker, men i mine øyne handler det i stor grad om tilbereding. Jeg spiste svinekjøtt med karamellisert løk og sopp i dag, sammen med en stor brokkolimos. Karmelliserte grønnsaker lages enkelt og greit ved å smelte noen ss med sukrin i panna, før jeg tilsetter grønnsakene. Det blir så fantastisk godt!



Til brokkolimosen trenger du bare to ingredienser, nemlig brokkoli og cottage cheese. Kok brokkoli, la vannet renne av og legg i en bolle. Bruk en stavmiker og mos sammen, slik at du ikke har noen klumper. Jeg bruker 200 g cottage cheese på 400 g brokkoli. Smak til med krydder, jeg brukte salt, hvitløkspulver og litt pepper. Gjerne tilsett en ss smeltet smør også for ekstra god smak! Så er det bare å legge på tallerkenen og nyte masse gode grønnsaker. Jeg er alt for glad i sukkerfri ketchup, og bruker det til nesten hvert måltid. Som regel tar jeg bildene av maten min før jeg har på ketchup, slik at maten min på bloggen skal se litt mer “voksen” ut. Men her har dere altså sannheten:

Sånn – det var dagens tips til å spise mer grønnsaker, det er jo så bra for oss alle mann 🙂

6 kommentarer
    1. det var en voksen økt på 45 min! Hvor mange sett og reps gjør du pr. øvelse? 🙂
      Takk for en fin blogg, lærer så mye av deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg