Hvilepuls & banankake

Hei dere! Det er lørdag, det regner og blåser ute, mens jeg sitter i stua med fyr i vedovnen. Det er så fantastisk å kjenne på hvilepulsen og at det er ro i hjemmet. Jeg har faktisk ikke trent i dag – men bare slappet helt av. Det med restitusjon er det mange som glemmer, men det er et viktig del av av regnestykket det også. Hvis man trener mye trenger kroppen tid til å hente seg inn igjen, ved at man legger inn hviledager. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg har vært på sofaen i hele dag, men vært på tur og kost med masse med verdens beste Guapo. Ingenting er som å ha en hund som alltid gir ubegrenset med kjærlighet og kos!

Ny supercomfy joggebukse og genser fra Better Bodies (lenkene i innlegget er sponset)



Resten av kvelden skal også bare nytes med folk jeg er glad i, fine jenter kommer på middag i kveld. Jeg har lagt mest effort i hovedretten, og til dessert blir det banankake. Jeg brukte kakemixen fra Funksjonell Mat, den er så fantastisk å ha på lager til kvelder som dette. Jeg blandet kakemixen med 3 moste bananer, 4 egg, en halv boks mager kesam og 3 ts kanel. Blandt det hele godt sammen og sett i ovnen på 180 grader i 35-40 minutter og la den avkjøle seg før du legger på glasuren.



Jeg måtte bare prøvesmake før jentene kommer – og den ble så god! Som glasur brukte jeg to moste bananer, to scoops med vaniljeprotein og 3 ss sukrinmelis. Bland godt sammen og fordel over kaken, gjerne med noen hakkede mandler på toppen. Med denne i kjøleskapet og søtpotet-pai i ovnen må det bare bli en vellyket jentekveld! Håper deres lørdag har vært like fin 🙂 Riktig god helg alle sammen!

8 kommentarer
    1. Hihi. Så kult. Eg og lagde kake. Eg brukte fruktmos eple og banan smak +2 moste bananer. Kanel og sukrin på toppen. Servert m vanilje is 😉 det er jo lørdag 😉 ønsker deg en fin lørdagskveld 🙂

    2. så digg! Høres herlig ut! Er jo fantastisk å komme på jentekveld hos deg 😉 – Heldige jenter 🙂
      Men så har jeg et spm.. hva er det som avgjør hvor mange egg du velger å bruke i kaka, samt hvor mye kesam du tar oppi? Hva tenker du ut ifra liksom? Hvorfor ikke 3 egg, og en hel boks kesam for eksempel..? 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg