Kylling med hummus og ny rumpeøvelse

God formiddag alle sammen! Denne dagen har startet bra, med PT-kunder, intervaller på mølla og et god måltid. I dag løp jeg 4 x 4 intervaller – det er alltid like tungt! Men så er det alltid like godt når man er ferdig også, det finnes ikke noen bedre følelse. Dagens første måltid ble enkelt og greit kyllingfilet med en enkel salat og hummus til! Hummus er smaker ikke bare fantastisk godt, men det er også sunt, enkelt og passer som tilbehør til det meste. Jeg brukte en boks kikerter fra Go Green( ca. 170 g) , 1/2 kinesisk hvitløk,1 ss olivenolje, litt salt og saften av en halv sitron. Skyll kikertene godt i vann først, før du kjører i kjøkkenmaskin/moser med stavmikser.  Tilsett olienolje og sitronsaft slik og kjør videre, slik at du får en god konsistens. Press hvitløk og tilsett sammen med saltet, og smak deg litt frem. Kikerter er stappfulle av proteiner og fiber, og inneholder bare 125 kcal per 100 gram. Veldig fin matvare som gjerne må inkluderes i kostholdet med andre ord 🙂



I går kjørte jeg en helt ny rumpeøvelse – og den kjenner jeg i dag for å si det mildt! Alt du trenger er catslides, og et underlag som tillater at de sklir. Start som i en glutebridge, men føttene godt inn mot rumpa og bekkenet løftet opp mot taket. Stekk det ene beinet helt ut, før du trekker det tilbake og gjentar med det andre beinet. Når du har gjort dette 10 ganger på hver fot, da begynner virkelig moroa. Nå skal du nemlig strekke begge beina helt ut og trekke de inn igjen, og det SVIR. Det som er viktig å huske på her er at bekkenet holdes opp under hele øvelsen, og at du ikke lar det falle ned selv om det er tungt. Som dere ser på ansiktsutrykket mitt på bildene under så er dette tyngre enn det kanskje høres ut som!

Topp og tights fra Better Bodies / sko fra Reebok ( lenkene i innlegget er reklamebaserte)



Jeg trener som regel om morgenen, uten å spise noe først. Men alltid med meg har jeg BCAA i den motiverende drikkeflaska mi, som jeg drikker av før, under og etter økta. Nå skal jeg komme meg ut på tur med Guapo – og etterpå skal jeg teste Quest-barer for å finne ut hvilken som er den beste. Ikke så aller verst på en helt vanlig torsdag synes jeg selv 🙂 

6 kommentarer
    1. Ja den svir den, men jeg har en tendens til å få kramper i bakside lår etter noen få ganger å det er litt kjedelig 🙂

    2. Hei! Tidligere hadde du høy/lavdager. Lå du på mye gram karb/fett på lav og høydagene? Var Lavdag på styrkedag eller treningsfri dag? Har lyst å prøve ut dette, men står så lite på nettet, så håper jeg får svar fra deg=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg