Onsdagsintervaller og havrebrød

Kompresjonstights fra Skins og løpegenser fra Adidas. (sponsede lenker)

Hei dere! Jeg startet denne onsdagen med intervaller, for nå skal løpeformen bli mye bedre frem mot Beast. I dag løp jeg en veldig annerledes intervall enn jeg har gjort tidligere, og det kjentes virkelig på lungene. Godt å kjenne at de blir utfordret! Intervallen vi løp var 3 x 3, 3 x 2 og 3 x 1. Her hadde vi kun 1 minutt joggende pause mellom dragene, og økende hastighet etterhvert som lengden på intervallene gikk nedover. Jeg løp 3-minutterne på 10,5 , 2-minutterne på 11 og 1-minutterne på 12. I pausene var tempoet på 7,5 og jeg var virkelig svett da intervallen var oer. Denne intervallen skal jeg definitivt prøve igjen, og utfordre meg selv på farten. Etter jeg var ferdig rullet jeg en stund på foamroller og tøyde godt – jeg er nemlig fortsatt litt stiv etter Toughest!

Jeg trengte en rask og god middag mellom kunder i dag, og det enkle er ofte det beste. Havrebrød lager jeg av blande havregryn med vann, litt sukrin gold, salt og kanel. Form til flate brød og s tek midt i ovnen på 200 grader i 15 minutter. Topp med pålegg du ønsker, jeg fikk for skinke, brunost og et stort glass med styrk-melk til. Så godt og så utrolig enkelt!


7 kommentarer
    1. Hei Nora! 🙂
      Du, jeg lurte på om du kunne hjulpet meg med noe. Jeg er av typen som har fått i meg for lite kalorier om dagen over lengre tid. Jeg ønsker veldig å kunne spise sunt og normalt (1600kcal ca), men hver gang jeg prøver så legger jeg på meg… Sliter også litt med bullimi så har blitt en ond sirkel jeg ikke kommer meg ut av. Jeg ønsker å komme meg ned en 5kg.. Lurte på om du har noen formening om hva jeg burde gjøre…? Jeg trener aktivt 4-5 ganger i uka – både cardio og styrke.
      Håper inderlig på svar!! Stor klem 🙂

    2. Heia, Nora! For lenge siden fant jeg en oppskrift på lakseburger på en blogg, var det din? Husker enda at den var så utrolig god, men skreiv aldri ned oppskrifta..

    3. Hei Nora!
      Jeg er på utkikk etter ny løpetights og lurer på hva du synes om kompresjonstightsen fra skins? Nå står valget mellom 2xU kompresjonstights, antishake tights fra røhnisch og kompresjonstights fra Skins. Hvilke vil du anbefale/synes du er best av disse?

    4. Løp du med stigning? Prøvde meg på denne intervall økta i dag med stigning mellom 0,0 og 3,5 %. Vet ikke om det gjør intervall øktene mer effektive eller om jeg burde unngå det?!

    5. Du legger alltid så mange fristende oppskrifter! 🙂
      Henger havrebrødene sammen når du bare bruker havregryn og vann? Hvordan skal konsistensen på røra være?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg