Toughest!


Målfoto fra toppen av Holmenkollen med jentene i team HIT

Blod, svette og tårer – bokstavelig talt! Eller, minus tårene men herregud som det var svette og en god del blod også. Jeg var så sliten at jeg holdt på å dø på slutten – men herregud så gøy det var! Det var faktisk uten tvil noe av det morsomte jeg har vært med på – og dette er absloutt ikke den siste gangen. Vi svømte, kom oss over høye vegger, krabbet i gjørme, svingt oss i ringer, bært tømmerstokker og sandsteiner, klatret i tau, gått dipswalk og mye mer – mens vi løp opp og ned bakker hele tiden. Jeg klarer ikke å forklare hvor utrolig gøy det var, i løpet av de 1:29 minuttene jeg brukte på å fullføre hadde jeg pulsen i taket hele veien. Hele løypa var totalt 8 kilometer, med over 40 hinder vi måtte komme oss gjennom. Jeg tryna skikkelig et par ganger, og fikk både hull på kneet og midt på rumpa (!). Jeg merket det faktisk ikke før etterpå at det var vondt, sånn er det når fokus er på topp og man har det gøy. Jeg klarer faktisk ikke å forklare hvor gøy, slitsomt og bra trening det var – så til neste gang skal jeg ha med GoPro slik at jeg faktisk får vist det frem for dere. Jeg er nemlig helt sikker på at mange av dere sprekinger som leser bloggen min hadde elsket det også! Det er så gøy å utfordre seg selv på ulike måter – noe jeg definitivt fikk gjort i går.

Før løpet  – ren og pen i kompresjonstights og genser fra Skins, hvit Better Bodies topp utenpå. (sponsede lenker)

Som jeg forutså ble det utholdenheten min som holdt meg litt tilbake. Hver gang jeg så et nytt hinder tenkte jeg bare “YES,” for på de kunne jeg bruke styrken min. Altså vet jeg hvor jeg skal legge fokuset fremover -nemlig på løpinga. Jeg har 5 uker på meg før mitt neste hinderløp, som er mye lengre enn Toughest. Over 20 kilometer og med enda flere hinder, da er det ingen tvil om at jeg må legge ned en solid innsats de neste ukene! Siden jeg ikke har noen acton-bilder til dere i dag så legger jeg ved løypekartet, så kan dere iallefall se i grove trekk hvordan et slikt løp blir satt opp. For å se filmer fra tidligere løp kan dere klikke dere inn på hjemmesidene til Toughest her.


Det sykeste hinderet for min var opp Holmenkoll-bakken. Å komme seg opp der, med bein så stive som tømmerstokker var faktisk mye verre enn jeg hadde trodd. Vi skulle opp bakken, og ikke trappene ved siden av. Det lå tau der vi kunne holde oss i, og jeg var ned på alle fire ca. hele bakken. Jeg hadde virkelig ikke mer å gi – og jeg var superfornøyd med gjennomføringa da jeg kom opp til toppen. Jeg endte på 61 plass av 500 jenter, og selv som det konkurransemennesket jeg er er jeg superforøyd! Dette var jo bare første gangen. så skal jeg nok komme høyere på listene etterhvert 🙂 Jeg kunne ikke hatt et bedre lag heller, jeg løp nemlig sammen med disse flottene jentene gjennom hele løypa. Vi har ulike styrker/svakheter alle sammen, så vi hjalp hverandre gjennom og storkosa oss!

Etter løpet var vi ikke like rene og pene ser dere, men like glade! Nå skal jeg lage sunne rundstykker og ta med lillesøster på trening, viktig å utnytte tiden i her i Oslo best mulig. Ha en flott søndag alle sammen!

10 kommentarer
    1. Vi har noe av det samme i Sandnes og som heter trollkegeren. Det går ut på å springe i skogen, krype I gjørma og opp bratte bakker. Jeg og vennina mi var ikke med på selve løpet. Jeg jobber rett på sia av skogen de bruker, så vi løp den en mandags kvell. Den er på 7 km. Måtte bade i sump vann å krype i gjørma og siden vi skal begge i militæret så synes vi det var utrolig gøy trening til det! Neste år skal vi være med på selve løpet 😀

    2. Åå, så utrolig morro dette så ut! 😀 Hva heter det neste hinderløpet du skal være med på? Fikk lyst til å delta selv, hehe..

    3. Godt jobbet! Jeg var også på Toughest i går. Kjempebra:) Regner med det er Tough Mudder du skal delta i? Jeg gjorde det i 2013 i Kettering, London. En sinnsyk opplevelse! Men en stor forskjell på Toughest og TM er at Tm er uten tidtaking. Der er det om å gjøre å hjelpe hverandre og komme igjennom løypen. Det klarer man ikke uten et team av kjente eller ukjente:) En unik opplevelse og et sinnsykt samhold. Du kommer til å ELSKE det! Lykke til:)
      Ps. Mange brukte Go Pro i TM, men batteriet døde før løpet var gjennomført. kan være lurt å skru det av i “løpefasene” når det egentlig ikke er så mye spennende å filme.

    4. Hei 🙂
      Har et lite spørsål når det gjelder søtningsmiddel osv. Du bruker vel sukrin istedet for sukker hele tiden? Vet du om andre søtnningsmidler enn sukrin da dette ganske dyrt!? Er f.eks natreen strø like “sunt”/ikke usunt? 🙂 Håper du svarer!
      Digger bloggen din, stå på!!

    5. Var der også. Fantastisk følelse 🙂 Vi var ikke i nærheten av din tid, men koste oss glugg gjennom hele løpet 😀 Det var på bloggen din jeg hørte om Toughest første gang, så det er på en måte din fortjeneste at jeg var der 🙂 og det er jeg virkelig helt utrolig glad for 🙂 Enig med deg…ikke enkelt å forklare hvor utrolig gøy det var 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg