Let’s go legday

I dag var det knapt jeg kom meg ned trappa fra hotellrommet vårt, jeg er helt tom i beina! Startet gårsdagen med en løpeøkt på morgenen før vi trente styrke på kvelden. Bein sto for tur, og jeg hadde egentlig ikke planlagt å kjøre mer enn seks øvelser. Men Marie var langt i fra ferdig med økta si, så valgene jeg sto igjen med var enten å traske på mølla i mellomtiden eller å løfte litt mer. Valget falt selvfølgelig på mer løfting, og økta så totalt slik ut:

Knebøy 5 x 5

Strake markløft 3 x 6

Gående utfall med hantler,  3 runder med 10-15 skritt

Legextension 3 x 10

Sittende lårcurl 3 x 8

Liggende lårcurl 3 x 8

Sumosquat 3 x 10

Sittende tåhev 3 x 10

Stående tåhev 3 x 8

Shorts fra Craft / topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8 (sponsede lenker)


Jeg trener aldri legger lenger, jeg tror det er et par år siden jeg gjorde det sist. Grunnen til det er rett og slett at de fort blir for store, snakk om luksusproblem. Jeg skulle bare ønske det gjaldt fler muskler på kroppen min også, men det viker det som jeg må jobbe hardere for. Men train hard or go home er jo tross alt mottoet mitt, så det skal jeg klare!

Jeg skal ikke konkurrere før til våren, men Marie skal stille om noen uker og er på diett her nede. Jeg for min del spiser sunn og enkel mat jeg kan ta med meg, da det ikke blir noen resturantbesøk på oss. Men med så mye digg å velge mellom er ikke det noe problem. Det har gått i salater på stranden og mengder av frukt og grønnsaker. Dadler og fiken er seriøst noe av det aller beste jeg vet, virkelig naturens eget godteri!


Nå er det på tide å komme seg på stranda for min del – håper alle dere der hjemme har en fantastisk fredag!

11 kommentarer
    1. Herlig! 🙂 Jeg og har luksusproblem med leggene, de er bare muskelklumper uansett hvor mye jeg trener de eller ei, haha! Men greit det også da, nå trener jo ikke jeg for noe konkurranse 🙂 Men jeg lurte på en ting, hvorfor tar du knebøy i smith maskin? Bare tilfeldig der, eller gjør du det til vanlig? 🙂

    2. Hvorfor er det fyfy å kjøre knebøy på smithmaskinen? må jo være bra for ryggen, jeg er litt skeptisk uten siden jeg har ryggskade.

    3. Hei! Jeg har stikk motsatt problem. Er naturlig tynn i bena og sliter svært med å bygge muskler i både lår og legger. Leggene mine kan sammenlignes med to pinner! Så mitt spørsmål er hvilket øvelser du har å anbefale? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg