Zoats og Kypros

Hei dere! I skrivende stund sitter jeg gjennomvåt av svette på hotellrommet i Kypros, her jeg og ei venninne er på ferietur. Eller, ferietur er kanskje litt feil ord, treningstur er mer riktig! Hver dag skal vi kun slappe av, spise bra mat og trene 2-3 økter om dagen. Jeg kjenner på meg at det var akkurat dette jeg trengte for å kickstarte treningshøsten min. Vi startet denne dagen med en skikkelig cardiorunde før stranda, der vi slappet av noen timer før vi dro for å lokalisere gymmet. Gjett om jeg var lykkelig da jeg kom til denne lekeplassen:

Innlegget inneholder sponsede lenker

BCAA  er selvfølgelig med på tur, det er virkelig et must på trening for min del. Uten min vanlige pre-workout er løsningen en boks Monster før trening, det gjør susen det også! Det er noe med å komme til nye gym, det er så gøy å prøve ut alt det nye. Vi trente styrke i to timer i dag, det var jo så mange nye maskiner jeg måtte teste. Jeg fikk en superøkt, og kjenner hvor godt det er å trene med overskudd!



Elsker dette nye settet fra Adidas! Tights finner du her og topp her.

Den fine frøka på bildet over er reisefølget mitt, fineste Marie skal stille i bikinifitness snart. Vi har derfor booket hotell med kjøkken, så blir det enkelt å lage mat selv. På den måten vet vi hva vi får i oss, billigere er det også. Vinnvinn med andre ord 🙂 Jeg har med meg proteinpulver og havregryn som ble kveldsmaten etter trening. Men jeg tenkte jeg skulle komme med en litt mer spennende variant til dere – nemlig zoats! Det er havregrøt kokt med squash, og jeg håper virkelig ikke dere er lei av grøttipsene min enda. Navnet zoats kommer fra zucchini og oats, altså squash og havregryn på engelsk. Jeg har sett ordet poppe opp på instagram flere ganger uten at jeg har skjønt hva det er – men nå er jeg frelst! Jeg kokte 60 gram havregryn med en halv revet squash. Tilsett 3 ss sukrin, 1 ss bakekakao og litt kanel så har du en fantastisk god og mettende grøt. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på å ha grønnsaker i grøt før, dobbelt volum og enda mer næringsstoffer samtidig som kaloriinnholder ikke øker noe særlig. Topp med det dere ønsker – sist gikk jeg for banan, peanøttsmør og mandler. Fantastisk godt og metter lenger 🙂




Nå skal jeg komme meg i seng, opp før å løpe i morgen tidlig før det blir for varmt! Håper dere har det fint der hjemme 🙂

9 kommentarer
    1. Hvilket gym er du på? 🙂 Imponert over at du klarer å spise havregrøt på Kypros! De har jo så sinnsykt mye god mat der! og yoghurtis..haha 🙂 Kos deg, Kypros er verdens mest fantastiske sted 🙂

    2. Må bare si at du ser så utrolig bra ut om dagen! Rene solstrålen!
      Nydelig kropp, nydelig jente. Håper du får en fin tur 🙂

    3. Skal du stille i noe, i og med at du er på treningsferie? Du trener så jevnt og trutt, og virker så sunn og sterk at jeg blir helt målløs. Du er virkelig ei vakker jente også. Men det er noe jeg lurer på, og som plager meg litt. Det gjelder egentlig ikke deg, men når jeg ser deg holde på, minner det om meg selv. Misforstå meg rett, jeg har ikke din stamina og din disiplin – for den har du hatt lenge, mens min er borte. Jeg hadde noen år hvor jeg trente og trente og trente, og spiste, og sov. Og så endte jeg opp med å være reint ulykkelig, fordi jeg glemte å balansere det på en ordentlig måte. Og så begynte jeg å trappe ned på regimet, begynte å puste litt og slappe mer av. Nå er det nesten gått dithen at jeg har blitt for lat (!). Vel, jeg trener. Og det hender ofte at jeg gir meg før jeg er tømt. Redd for å ikke ha ork til å gjøre de tingene som resten av hverdagen består av, for de er mye viktigere for meg. Tilbake til det jeg lurte på; pressa jeg meg sjøl inn i en verden som ikke er min?
      Du er tydeligvis av et helt annet kaliber. Virker som du er skapt for trening, rett og slett – og mye av det. Hehe. Jeg vet at seriøs og målretta trening får deg hvorhen du vil, men jeg tror, og har sett, at mange som blogget mye om trening tidligere, har gitt seg. Hva tror du er grunnen til det? Jeg vegrer meg for å gjøre det til en skamplett ved å kalle det en trend, men det var jo definitivt en bølge? Eller? Er den der fortsatt?

    4. Hei 🙂 Jeg bare lurte på noe angående den BCAA’en. Jeg har den samme typen, men jeg får ikke blandet det ut skikkelig i vannet, det bare blir en haug med småklumper nesten uten smak. Har du noen tips?
      Kos deg masse på ferietur og vit at du inspirerer meg hver dag.
      Klem.

    5. Heisann!
      Du må gjeeeerne dele masse bilder og innlegg om dagene dine der nede nå. Jeg elsker å lese innlegg om sol, varme (sydligere strøk) kombinert med masse trening.. Loooove it! hehe.. Bare et sånt lite håp fra meg 😉
      Også må du kose deg masse, fins nemlig ikke misunnelig i det heeele tatt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg