Havregrøt med blomkål & studentdager


Topp og shorts fra Better Bodies (reklamelenker)

2/2 styrkeøkter er  i boks denne uken, og jeg sier meg godt fornøyd med det. Jeg glemte (!) å  ta med kameraet på trening, så da legger jeg ved to nye bilder fra shooten med Arve. Han er utrolig dyktig, og jeg er glad for at han skal coache meg når jeg begynner med oppkjøringen til konkurranse. Uansett hvor dyktig man er selv kan det være godt å ha noen andre som følger med, det kan være lett å bli litt blind på seg selv noen ganger. Uansett, det jeg skulle fortelle dere om ikveld var det fantastiske påfunnet mitt etter trening i dag!  Det er ingen hemmelighet at jeg elsker havregrøt, og denne gangen har jeg en helt ny vri på den. Alle mine kjære venner på diett kommer nok til å elske meg for dette, og forsåvidt alle andre som bare er ekstremt glad i havregrøt. Trikset er nemlig å ha blomkål i grøten! Jeg vet det høres veldig merkelig ut, men ser ikke dette godt ut kanskje?

Blomkålen smaker ca. ingenting, men det gir ekstremt mye volum i havregrøten. Og mer grøt vil jeg selvfølgelig ha – det er jo det beste jeg veit! Kjør en liten blomkål i blender/mos med stavmikser slik at den er fri for klumper, og sett i mikroen i 5 minutter. I mellomtiden koker du 60 g havregryn med vann på vanlig måte, og tilsett 3 ss sukrin, 2 ts kanel og 1 ts kardemomme. La det koke til den er nesten ferdig. Klekk to eggehvitter over blomkålen og rør det inn i grøten. Eggehvitene kan sløyfes,  men det gir en mye bedre og mer kremete konsistens på grøten.

La det koke videre i et omtrent fem minutter, før du trekker kasserollen av varmen. Tilsett 1,5 scoop meg vaniljeprotein og rør godt. Det du står igjen med er en fantastisk stor og luftig grøt – som garantert holder deg mett i flere timer! Topp med det du ønsker, jeg gikk for økologisk peanøttsmør, blåbær og mandler. Rett og slett helt fantastisk påfyll etter trening, ren og skjær grøtlykke!


Et siste tips denne tirsdagskvelden går til alle studenter her i Trondheim. På Hit The Gym er det studentdager fra i morgen til fredag, hvor alle studenter kan komme for å trene gratis! En super mulighet for å teste ut byens kuleste gym, og man har også mulighet til å vinne gratis medlemsskap. Jeg kommer selvføgelig til å være på plass store deler av disse dagene, så det er bare å rive tak i meg om noen lurer på noe. Håper å se mange av dere i morgen, ha en super kveld så lenge 🙂

13 kommentarer
    1. Ååh dette må jeg lage til kveldsmat! Hmm…tror du det blir godt å blande et helg egg sammen med dette? Burde jeg isåfall blande det inn før jeg rører inn blomkålen så egget ikke blir så rått? 😀

    2. Wow:) hadde aldri kommet på å prøve den komboen selv 🙂 artig! Skal absolutt testes en dag😄 du ser helt smashing ut på bildene 😄 du er en stor inspirasjon for meg og mange andre! Skulle ønske jeg bodde i Trondheim 😉 virker som om at det er så bra trenings miljø og at dere er så flinke til å backe hverandre opp😄 også hadde jeg ikke hatt noe imot å hatt deg som trener heller:) gleder meg til å følge deg i atlechic:) stå på du er rå😄

    3. kjipt at du trener så mye, men fortsatt ser så feit ut. Håper du ser bedre ut i fremtiden. Koz og klemz, hilsen hemelig forundrer

    4. Dette var rart, men jeg tar hintet. Gulrot og squash er også grønnsaker som smaker mye, og de er jo flittig benyttet i alt fra kaker, brød og også som her; grøt. Blomkål har jeg sett i pizzabunn, så det er sikkert godt å bruke i grøt også. Den gir sikkert litt mer tyggemotstand, så det er ikke dumt 😉

    5. Og til den hemmelige beundreren din så har jeg bare en ting å si; definerte muskler – en kropp man ikke får av å late seg på sofaen.. Stå på, Nora! Du er en inspirasjon 😉

    6. Selv syns jeg du ser flott ut.
      Jeg er også en jente på Hit – og jeg beundrer din styrke, din motivasjon og ikke minst: din treningsglede. Man blir jo glad bare av å være på trening på samme tid som deg, selv om jeg ikke kjenner deg eller prater med deg.

    7. Er det mulig å komme med en slik stygg kommentar!!!!! Søk oppmerksomhet et annet sted! Den flotte sterke sunne kroppen der er noe å beundre!!!! Stå på Nora!

    8. Noen er tydeligvis misunnelige ja… Ikke ta til deg slike kommentarer Nora, du ser helt rå ut!
      Jeg var på Hit the gym i dag etter å ha lest på bloggen din at det var studentdager der, og gjett om jeg ble inspirert til å trene mer styrke 🙂 Utrolig fint studio, og det gjorde det ikke akkurat verre å vite at selveste Nora trener der også, hehe.

    9. Et tips hvis du ikke har prøvd dette i havregrøten – cottage cheese og mandelmel! Superherlig kombo! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg