Hjemmelagde energibarer og persing

God morgen dere! Det er tidlig på en torsdag, og en energibar kan være fint å ta med seg hvis man er på farten. Jeg lagde disse i går, og ble superfornøyd med de. Fulle av protein, gode karbohydrater og sunt fett. Disse kan du fint spise som snacks, eller når du har behov for rask energi. Oppskriften ser slik ut:

 8 dl havregryn

3 store bananer

5 scoops vaniljeprotein

2 ss økonogisk peanøttsmør

1 boks fullfett kokosmelk ( kun den stive delen)

3 ss sukrin

1 dl mandler

Mos bananene md stavmikser, før du tilsetter havregryn og vaniljeprotein. Deretter rører du inn dn stive delen av en boks fullfett kokosmelk, sammen med sukrin og peanøttsmør. FInhakk mandler og tilsett tilslutt. Fordel røren i en form med bakepapir  og skjær ruter med en kniv. Jeg fikk totalt 12 energibarer av denne oppskriften. Sett i fryseren i ca en time, før du kan ta de ut og nyte smaken av disse barene. Ta de ut litt før du tenker å spise, eller putt de i mikroen i noen sekunder slik at de blir klare. De var helt utrolig gode, og det var umulig å spise bare en! I forhold til oppbevaring vil jeg anbefale å fryse de ned en og en, evt med bakepapir mellom slik at de ikke klistrer seg sammen.



Jeg vet ikke om det var barene som gjorde det – men jeg fikk iallefall ny pers i markløft igjen i går! 115 kg gikk opp, det har jeg faktisk aldri klart før. Utrolig god følelse, det er så gøy å ha fremgang i treningen. Markløft er jo en fantastisk øvelse for hele kroppen, og spesielt for baksiden av kroppen.Kjører du ikke markløft fra før vil jeg virkelig anbefale det, får her får du mye bang for the bucks!

Antishake tights fra Röhnisch / topp fra Better Bodies (annonselenker)

Jeg startet ryggøkta mi med markløft, og fortsatte med god kontakt gjennom hele økta. En av øvelsene jeg er spesielt glad i er pullover på benk med manual. Utføres slik dere ser på bildene under, prøv å holde armene så strake som mulig når du strekker bak hodet. Kjenn at du virkelig bruker øvre del av rygg til å senke manualen og returnere til utgangsposisjon igjen. Dette var altså gårsdagens økt, nå skal jeg komme meg avgårde for å gjennomføre en ny! Beste måten å starte dagen på uten tvil 🙂

9 kommentarer
    1. Hei 🙂 Disse energi barene så veldig gode ut!
      Ser at du bruker proteinpulver i mange av oppskriftene dine, er dette en av hovedingrediensene eller er det mest for og tilsette protein? Går det an å kutte det ut når det står i oppskriften og man ikke har proteinpulver, er det eventuelt noe annet man kan bruke istedenfor?

    2. Dette så jo godt ut og enkelt å lage 🙂 Men hva kan jeg bytte ut kokosfettet med? Blir alltid så kvalm/uvel av det.

    3. For en øvelse! Prøvde den i dag. Du som kan så mye om trening og som stadig kommer med nye øvelser her på bloggen. Når jeg løfter markløft (ca.6kg) på gruppetimer på Elexia syns jeg det ikke er noe tungt. Men øvelsene utenom det er veldig tungt. Hva skal jeg da gjøre? Hva må jeg huske på når jeg skal utføre øvelsen?

    4. For en øvelse! Prøvde den i dag. Du som kan så mye om trening og som stadig kommer med nye øvelser her på bloggen. Når jeg løfter markløft (ca.6kg) på gruppetimer på Elexia syns jeg det ikke er noe tungt. Men øvelsene utenom det er veldig tungt. Hva skal jeg da gjøre? Hva må jeg huske på når jeg skal utføre øvelsen?
      Så rask du er til å godkjenne kommentarer.. 🙂

    5. Sofie: Så gøy at du likte den! Jeg har desverre ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, for det er jo det som er problemet med styrketrening i gruppe. Jeg vil heller anbefale å trene styrke å egenhånd, slik at du kan justere vektene etter deg selv og øvelsen 🙂 Det sier seg selv at du er sterkere i markløft enn i pullover – så her ville jeg virkelig anbefalt en tur ut i styrkesalen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg