Lørdagsmorgen med saftige sjokolademuffins

God lørdagsmorgen kjære lesere! Min dag har startet veldig rolig,noe jeg hadde behov for etter ei hektisk uke. Lek med Guapo, baking og sofakos har stått på menyen. Noen dager trenger man bare å ta det helt med ro, etter en hektisk og god treningsuke. Restitusjon er det mange som “glemmer” av på veien mot gode treningsresultater, men husk at det er en viktig del det også! Jeg tar derfor treningsfri i dag, og skal bare bruke tide på å trene Guapo istedet. Vi har det ganske fint på sofaen, jeg i den nye favoritt-joggebuksa mi! Høy i livet, fine detaljer og super behagelig – ikke rart jeg har flytta inn i den!

Joggebukse fra Adidas / sports-BH fra 2XU (sponsede lenker)


Når jeg våknet i dag hadde jeg sykt lyst på sjokolade, og nå er det jo faktisk lørdag i dag! Jeg tenkte egentlig å lage pannekaker, men jeg orket ikke å gå på butikken så da ble det muffins av de ingrediensene jeg hadde hjemme. Jeg brukte avocado i røra – og det førte til at muffinsene ble supersaftige! Fulle av sunt fett, protein og lavt innhold av karbohydrater ga iallefall meg en god start på dagen. Oppskriften ser slik ut:

3/4 av en stor avocado

2 egg

3 ss sukrin

1 ss smeltet cocosa

1 scoop sjokoladeprotein

1 ss bakekakao

1 ts bakepulver

Mos avocado med stavmikser til den er fri for klumper. Tilsett resten av ingrediensene og rør godt sammen. Fordel røra i to store muffinsformer og stek midt i ovnen på 180 grader i ca 25 minutter. La de avkjøle seg mens du lager glasuren, av 1/4 avocado, 1/2 scoop sjokoladeprotein, 2 ss sukrinmelis og litt vann. Mos igjen det siste du har igjen av avocadoen med stavmikser tilsett resten. Vær forsiktig med vannet slik at du får en tykk og god glasur. Perfekt start på en lørdagsmorgen, eller hvilken som helst dag i uka. Disse er så sunne at de kan nytes når som helst!


11 kommentarer
    1. Spiser du etter periodisk faste eller har du gått vekk i fra det? 🙂
      Er du på såkalt bulk nå, eller følger du en off season pKostholdsplan? Skal du forresten “coache” deg selv mot neste konkurranse, siden du er blitt PT nå, eller skal du ha hjelp? 🙂
      Jeg prøvde forresten å lage pizzaen din, men midten av bunnen ble så myk.. Vet du hva jeg kan ha gjort feil? Den var omtrent helt kald før jeg tok fyller på..

    2. Ida: forsatt periodisk faste ja, det passer meg best. Ingen bulk eller plan nå, bare spiser mye bra mat og trener bra. Uansett hvo dyktig pt man er det godt å ha en coach mot konkurranser, så det skal jeg fortsatt ha. Så merkelig, mulig du kan prøve med litt mindre vann? 🙂

    3. Hei. Jeg vil bare si at du ser utrolig sterk og ikke minst sunn ut! Er du helt ferdig med å konkurrere? Mtp. ditt innlegg om tiden før med diett osv?

    4. Er en liten stund siden jeg har vært inne på bloggen din nå, men så fint designet har blitt!
      Hvor mange muffins blir dette? Har en halv avocado i kjøleskapet, så om det blir en del kune jeg jo forsøkt meg på halve oppskriften 😀

    5. Du burde SERIOUSLY gi ut kokebok, du lager jo såååå mye kjernesunn, smart og god mat!!! Har testet mange av oppskriftene dine med stor suksess <3

    6. NAm, de så gode ut! Hva slags sjokoladeprotein bruker du til disse muffinsene, og avokadolappene fra tidligere innlegg? 🙂

    7. Nam nam nam!! Nå ble jeg veldig fristet til å sette igang å bake med en gang! Men det passer kanskje litt dårlig nå som jeg skal legge meg og jeg heller ikke har ingrediensene… Hadde jeg hatt det er det spørs om ikke natten hadde gått med til å stå på kjøkkenet! Hehe.
      Men jeg skjønner ikke HELT de ingrediensene. Hvor får jeg kjøpt sjokoladeprotein? Og hva er Varcil fra Nanow? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg