7-up & havregrøt med egg



Det har blitt torsdag – og ukens tredje styrkeøkt er i boks. Jeg bor fem minutter fra gymmet, og det virker alltid uendelig langt når jeg er skrubbsulten etter trening. Det dere ser på bildet over spiser jeg minst 5 av 7 dager i uka om dagen, jeg har fått helt dilla på det! Havregrøt kokt med egg er ikke bare skikkelig godt, men også næringsrikt og ikke minst mettende – dette holder selv en storspiser som meg mett i flere timer. Fremgangsmåten min ser slik ut: kok opp 50 gram havregryn med vann, 1 ss sukrin, 1 ts kanel og 1 ts kardemomme. La den koke i noen minutter til den er nesten helt ferdig – deretter tilsetter to egg. Klekk eggene i en skål først, slik du har de klare til å tømme rett i kjelen. Du må nemlig røre fortere enn svint for at det ikke skal klumpe seg, så du har ikke tid til å konsentrere deg om noe annet enn det. La det koke videre i et par minutter mens du rører, så får du en fyldig og “kremete” konsistens på grøten din. Jeg tilsetter alltid 150 g gresk yoghurt i tillegg, men varierer ellers toppingen fra gang til gang. Denne gangen ble det vannmelon, gojibær og sukrin gold valget falt på. Jeg vet at havregrøt og egg kanskje ikke høres ut som en perfekt kombinasjon – men jeg lover dere ikke vil angre om dere prøver denne!

Som jeg har nevt et par ganger tidligere liker jeg å presse ut det aller siste på slutten av øktene mine. Økta på skuldre og bryst ble derfor avsluttet med en sekvens som kalles 7-up. Her utfører du først  7 pushups med hendene mot en benk, før du går direkte til 7 vanlige pushups og avslutter med 7 pushups med beina på benken. Har du mer å gå – ja da går du dirkete på en ny runde. Det høres kanskje enkelt ut, men etter å ha trent brystet med blandt annet benkpress, dips og cabelcross på forhånd kan jeg garantere at det er tyngre enn det ser ut som. Jeg har til dags dato aldri klart å gjennomføre mer enn to runder. Prøv det neste gang du trener bryst!

Antishake tights fra Röhnisch / singlett fra 2XU / sko fra Inov-8 (reklamelenker)

Når du kollapser på gulvet fordi armene og brystet ditt ikke klarer mer, da har du virkelig all grunn til å være fornøyd med innsatsen på trening. Da er det bare å glise, gi deg selv tommelen opp i speilet og gå hjem for å spise havregrøten din!

12 kommentarer
    1. Når jeg leste overskriften trodde jeg det var en oppskrift på havregrøt med egg og 7-up BRUS! Hahaha begynte å lure der

    2. Hei Nora!
      Jeg har alltid hatt en ganske godt trent rumpe, men i det siste har jeg i jobbsammenheng kun hatt spinning og mage/rygg-timer, så baken begynner rett og slett og se litt slapp og trist ut. Hva er dine beste øvelser for en veltrent bakdel?:) gjerne ikke så teknisk vanskelige, men alt kan læres! Vet du har postet innlegg om dette tidligere, men har bare en ganske sliten telefon å surfe på, så det er veldig vanskelig å finne frem i arkivet ditt akkurat nå!
      God torsdag til deg!
      – M.

    3. Oi, for en flott ny header du har fått deg 🙂 Blir det noen kurs med deg i høst/vinter? Er så keen på ett bootykurs, hadde nemlig ikke muligheten til å være sist 🙂

    4. Madelen, Ingrid og Maren: Haha, jeg ser nå at jeg kunne vært litt heldigere med overskriften ja! Brus i grøten hadde kanskje ikke vært like godt 😛

    5. tok med en stund før jeg prøvde meg på egg i havregrøt, men du har helt rett!! kjempegodt! eneste er at jeg synes eggesmaken kom litt frem, men så lenge jeg har masse deilig kanel på, var dette en suksess!

    6. Takk for oppskrift 😍😃 det var kjempegodt og jeg liker jo egentlig ikke havregrøt engang 😉 min grøt ble såååå god sammen med litt fryst blåbær. SKAL lages igjen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg