Rumpepump og søtpotet

I dag var det klart for ukens andre økt, bein sto på menyen. Etter å ha kjørt tungt på knebøy, beinpress, utfall og glutebride kjørte jeg noen supersett på slutten. Jeg er stor fan av å avslutte øktene mine med høyt repetisjonsantall og lavere vekter, for å få brukt opp alt jeg har igjen. Dette gjelder uansett hvilken muskelgruppe jeg kjører, og i dag ble det detfor skikkelig rumpepump på slutten. Øvelsen på bildene under er supertung, og sørger virkelig for at det svir i setemusklene! Start med å utføre ettbeins reverse hyper på step, 10 repetisjoner.

Tights fra Skins / topp fra Adidas / sko fra Inov-8 (reklamelenker)

Etter å ha utført disse 10 går du direkte til 10 pumps, hvor du starter med det samme beinet strakt ned i bakken og strekk det rett opp. Få gjerne litt tempo på disse, og kjenn virkelig at det er rumpa som jobber. Etter du har gjennomført bytter du bein – og gjør det samme på den andre foten også. Ta 60-90 sekund pause etter du er ferdig med begge beina og gjennomfør det hele på nytt.


Etter økta var det rett hjem for å gå tur med verdens beste Guapo, og i mens satte jeg søtpoteter i ovnen. Skjær i båter, bruk godt med krydder og litt olje før du setter inn i ovnen på 200 grader i ca 35 minutter. Søtpotet er en helt fantastisk kilde til karbohydrater, men nå er det lenge siden jeg har brukt det i matlaginga mi. I dag følte jeg nesten at den ble litt “gjennoppdaget” – for herregud så godt det var! Jeg brukte hvitløkssalt, litt kajennepepper og rosmarin på søtpotetene i dag, som gjorde de spicy og smakfulle.  Sammen med kylling, brokkoli og hvitløkskesam ble det et godt påfyll etter en aktiv morgen. Jeg er så motivert om dagen, og jeg vet mange sliter med å finne den samme motivasjonen nå etter sommeren. Jeg tenkte derfor å skrive et eget innlegg om det som kommer i morgen – så stay tuned 🙂


 

 

9 kommentarer

Siste innlegg