Superøkt og ny personlig rekord!

Fortsetter treningsuka på samme måte kommer den til å bli helt sinnsykt bra! Jeg hadde en kickass bra økt på HIT i dag, og jeg er så fornøyd her jeg sitter i sofaen med riskakene mine. Økta hadde fokus på rygg og armer, når det kommer til armer kjører jeg som regel kun en øvelse på biceps og triceps. Jeg føler ikke at det er der jeg trenger å legge ned jobben, så da prioriterer jeg heller andre muskelgrupper. Økta så slik ut:

Markløft 5 x 2, 105 kg

Nedtrekk 3 x 6, 50 kg

Enarms roing med hantel 3 x 10, 24 kg

Facepull 3 x 10, 41 kg

Renegade rows 3 x 12, 12 kg

Bicepscurl med manualer 3 x 8, 12 kg

Smale dips 4 x 10

Selv synes jeg IKKE det er rart jeg sier meg fornøyd med denne økta. Har du ikke tatt renegade rows før så ser du utførelsen på bildene under. Super øvelse for både rygg og kjernemuskulatur. Unngå å roter kroppen, men hold den stabil ved hjelp av en sterk kjerne og dra opp slik at du kjenner ryggen jobbe.

Tights fra Skins / topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8 ( reklamelenker)

Og vet dere hva, dagens markløft var faktisk ny personlig rekord! Jeg vet ikke hvorfor, men etter 100 har jeg nesten hatt en liten mental sperre. 2 x 5 repetisjoner på 105 kg gikk glatt, og jeg er helt sikker på at denne rekorden snart blir knust igjen. Det er rart med det, hvor fantastisk gøy det er å løfte noe som er tyngre enn man noensinne har løftet før. Jeg tror faktisk ikke jeg vet om en bedre følelse!

Jeg var så sulten når jeg kom hjem at jeg holdt på å dø, rett før økta gikk jeg nemlig to timer med Guapo også. Da trengte jeg noe som gikk fort, og løsningen ble så enkel som havregryn med melk. Toppet med blåbær, gojibær og sukkerfritt syltetøy gikk det ned på høykant. Sammen med en proteinshake og noen riskaker ble dette en lettvint og god løsning for ei sliten og skrubbsulten jente. Nå skal jeg snart komme meg i seng – opp igjen i morgen tidlig for ukens andre økt!


3 kommentarer
    1. Hei Nora! Har du noen bra øvelser for “lovehandles”? Jeg trener styrke og spinning hver eneste dag og har helt flat mage men får ikke bort fettet over rompa og på sidene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg