Sunnere quesedillas med kylling

Så ikke dette fantastisk godt ut? Mexicansk mat er alltid en favoritt, og sunne quesedillas er virkelig et godt alternativ til fredagstacoen! Alt du trenger til to personer er :

1 pakke havrelomper/speltlomper

500 g kyllingfilet

1 rødløk

1 boks mais

1 paprika

Mozarella

Fajitas-krydder

Stek først kylling med fajitas-krydder, dette kan du enten lage selv eller kjøpe i butikk. Finhakk løk og paprika. Bruk litt olje i panna, selv bruker jeg 1-kcal spray som kjøpes på Meny. Legg en lompe på panna, og på den ene halvdelen legger du kylling, løk, paprika, mais og topper med ost. Brett deretter den andre halvdelen over og stek et par minutter på hver side. Legg de ferdige lompene i en ildfastform og sett i ovnene på 100 grader, bare slik at de holder seg varme mens du lager ferdig de andre.



I mine øyne hører guacamole, salsa og hvitløksdressing med til mexicansk mat. Guacamole lager jeg av en avocado, 1/2 kinesisk hvitløk, 1/2 rød chili, litt limesaft samt salt og pepper. Hvitløksdressing er enkelt og greit en boks mager kesam blandet med en presset kinesisk hvitløk, litt sukrin og litt salt. Salsaen kjøpte vi på glass, og sammen med en enkel salat ble dette virkelig noe av det beste jeg har smakt på lenge! Stilte alle cravings etter “junkfood” på en sunn og god måte.

 

Over til noen helt andre cravings – nemlig den nye kolleksjonen til Better Bodies! Jeg har alltid likt klærne deres, det er ingen hemmelighet. Men denne gangen har de overgått selg selv i mine øyne – under ser dere bare NOE av det sykt kule som har kommet denne sesongen. Jeg reiv meg nesten litt i håret fordi det var så utrolig vanskelig å velge hvilke farger jeg ville ha, men endte opp med disse:

 

Fresh tights finner du HER, blå genser HER, rosa t-skjorte HER og svart joggebukse HER. (annonselenker)

 Det er snart helg, først skal jeg bare gjennomføre ukes siste arbeidsdag og en styrkeøkt – så tar jeg fredagskveld. Håper dere får en fantastisk helg og fikk litt inspirasjon til hva dere kan kose dere med. Jeg skal iallefall kose meg masse, velfortjent etter en bra uke på mat- og treningsfronten! 

8 kommentarer

Siste innlegg