Lunsjmuffins med nøtter og bær

I helgene har man som oftest litt bedre tid, og da synes jeg det er på sin plass å prioritere gode måltider. Disse lunsjmuffinsene er kjempegode, mettende og sunne – passer derfor ypperlig på en lørdag. Oppskriften ser slik ut:

150 g havregryn

2 dl vann

3 egg

2 ss sukrin gold

50 g vaniljeprotein

50 g fiberfin

20 g smeltet cocosa

100 g nøttemix

60 g blåbær

1 ts bakepulver

En klye salt

Pisk eggene lett sammen med sukrin gold. Bland alt det tørre og tilsett før du tilsetter vannet tilslutt.

Lenkene i innlegget er sponset

 
Helt vanlig nøttemix fra butikken er brukt i oppskriften.

Fordel i muffinsformer – jeg fikk totolt seks store muffins av oppskriften. Stek de midt i ovnen på 180 grader i ca 25 minutter, før du tar du ut og lar de avkjøle seg på rist.




Muffinsene er fulle av protein, nøtter og karbohydrater – som gir masse sunn energi. Supert til lunsj, eller etter ei treningsøkt. Den siste treningsøkta mi gjennomførte jeg i går kveld, med fokus på rygg. Det er favorittøkta mi gjennom hele uka, jeg vet ikke helt hvorfor men jeg bare elsker å trene rygg! Det kunne jeg lett trent hver eneste dag, men det går jo ikke. Økta mi så slik ut:

Markløft 3 x 5

Nedtrekk 3 x 8

Enarms roing 3 x 10

T-bar row 3 x 8

Facepull 3 x 10

Rygghev med to vektskiver 3 x 8

T-bar row er en super øvelse for ryggen, hvor jeg virkelig føler at jeg får god kontakt. Du trenger ikke en slik maskin for å gjennomføre den, du kan også plassere en stang inn i et hjørne og legge vektskiver på den forreste delen. Bruk gjerne et trekant-håndtak som du til vanlig ville brukt ved smal nedtrekk og plasser rundt stanga.

Kompresjonstights fra 2XU(på tilbud)  / topp fra Better Bodies / sko fra Inov-8


Det er lørdag, strålende sol og jeg skal komme meg ut i det fine været med Guapo. Håper alle dere har en flott lørdag, nyt helgen og kos dere!

4 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Jeg har testet ut din jordbær gele og lagt ut resultatet, samt linket deg på bloggen min. 🙂 Bare å ta en titt og kanskje kommentere hvis du vil <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg