Reker & hjemmelaget potetsalat

God mandagsmorgen! Jeg har vært på jentehelg denne helgen, og kost meg alt for mye. Med jenter, god mat, mye vin og god stemning ble det virkelig en bra helg. Nå er jeg 100% klar for mandag og ny treningsuke – men aller først tenkte jeg å komme med et lite middagstips til dere. Det er kanskje ingen hemmelighet at reker er fantastisk sommermat, men det er så godt med hjemmelaget potetsalat til. Den kan lages selv på en enkel og sunn måte.

Oppskriften på potetslaten ser slik ut:

10 kokte poteter

2 bokser mager kesam

1 kinesisk hvitløk

2 epler

3 vårløk

3 ss sukrin

2 ss sennep

Skrell og kok poteter og la de avkjøle seg. Skjær i terninger sammen med eple, finhakk vårløken og press hvitløken. Fordel boksene med kesam i en bolle, rør inn sennep og sukrin før du tilsetter resten. Bland godt og server. Gjør seg like godt som tilbehør til grillmaten som til reker.



Etter en herlig helg med herlige jenter er batterien fylt opp og jeg er klar for å kicke ass på trening i dag! Håper det samme gjelder for alle dere også!

6 kommentarer
    1. Ønsker deg ei riktig flott uke, Nora! Jeg har treningsplanen klar for uka og gleder meg til å komme igang! Men jeg lurer på en ting; kunne du skrevet et innlegg om hvordan man kan tøye nakke-og skulderområde best mulig? Jeg er glad i å trene, men jeg blir alltid så anspent i nakke og skuldre etter ei god treningsøkt. Dette fører videre til hodepine, og ofte må jeg vente noen dager med neste økt pga. hodepinen. Jeg hadde satt kjempestor pris på tips og hjelp innenfor dette området! Klem!!!

    2. Åh, nå løper tennene mine i vann her! Potetsalat er bare himmelsk og helt fantastisk sommermat! Denne sunne løsningen må testes 😀 Ønsker deg en stortartet mandag og en sporty uke, Nora! 🙂

    3. Så utrolig godt ut 🙂
      Nå er sommerferien snart for tur, kunne du lagt ut ett forslag på å trene på ferieturen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg